۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

در بندر انزلی صورت گرفت؛

الحاق رسمی داك شناور ۲ هزار تنی گيلان به ناوگان نيروی دريايی ارتش

الحاق رسمی داك شناور ۲ هزار تنی گيلان به ناوگان نيروی دريايی ارتش

مراسم الحاق رسمي داك شناور ۲هزار تنی گيلان به ناوگان نيروی دريايی ارتش با حضور وزیر دفاع و فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور سردار  حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير دريادار دكتر حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، داك شناور ۲ هزار تني گيلان كه توسط سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده، به نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران تحويل داده شد.

در مراسم الحاق رسمي اين شناور که در منطقه چهار نيروي دريايي ارتش در بندر انزلی برگزار شد، سردار دهقان طي سخناني گفت : اين دستاورد ملي با بهره مندي از دانش و توان علمي و فني داخلي و همت و تلاش جهادي مديران و متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به دست آمده است.

وزير دفاع، ضريب اتوماسيون بالاي اين شناور، قابليت اعتماد بالا، استفاده از سامانه هاي كنترل و مانيتورينگ پيشرفته، امكانات رفاهي مناسب به منظور امكان ماندگاري و كمك رساني تعميراتي به شناورهاي نيازمند در دريا به مدت يك ماه بدون نياز به پشتيباني از ساحل را از ويژگي هاي اين شناور ذكر كرد و افزود :ايجاد يك زير ساخت تعميرات و نگهداري متحرك به منظور مهار سوانح دريايي و جلوگيري از غرق شدن شناورها و آسيب ديدگي آن ها، جلوگيري از آلودگي زيست دريايي و ايجاد بستر همكاري در پروژه هاي نفت و گاز و تحقيقات و همچنين پشتيباني از ناوگان نظامي جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر از اهداف ساخت و بهره برداري اين شناور مي باشد .

سردار دهقان تصريح كرد : داك شناور ۲ هزار تني گيلان با ساير محصولات مشابه كشورهاي مختلف هم تراز و برابري كرده و با توجه به ضريب ايمني بالاي طراحي و استحكام سازه اي، توانمندي حمل و بالابري شناورها تا ۲۰۰۰ تن را دارا مي باشد.

وزير دفاع گفت: اين پروژه كاملا بومي و طراحي و ساخت سازه، سامانه هاي تاسيساتي، دكوراسيون ، جرثقيل و پمپ هاي اين شناور داخلي است.

سردار دهقان در پايان با قدرداني از تلاش هاي مجدانه مديران، متخصصان  و كاركنان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع افزود : اميدواريم با همكاري و تعامل بيشتر ميان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران، قدرت دفاعي را به ويژه در حوزه دريايي براي پاسداري و حراست از مرزهاي آبي كشورمان روز به روز افزايش دهيم.

کد خبر 3598462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha