۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۵۸

با راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت؛

ورامین در انتظار دانشجوی پزشکی/راه‌اندازی رشته‌های جدید ضروری است

ورامین در انتظار دانشجوی پزشکی/راه‌اندازی رشته‌های جدید ضروری است

ورامین-اگرچه راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت نکته مثبتی برای شهرستان ورامین محسوب شده اما عدم راه‌اندازی رشته‌های پزشکی موردنیاز منطقه، نگرانی‌هایی به همراه داشته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: شهرستان ورامین علیرغم قرار گرفتن در چند کیلومتری پایتخت، با مشکلات بهداشتی و درمانی مواجه است.

طی سال‌های اخیر پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی برای ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز بخش سلامت شهرستان ورامین صورت گرفت و حتی در دولت یازدهم شاهد سفر وزیر بهداشت و درمان به دیار ۱۵ خرداد بودیم.

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی دولتی در ورامین

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی دولتی در ورامین و تربیت دانشجویان پزشکی در رشته‌های موردنیاز منطقه یکی از مطالبات مردم و مسئولان ورامینی طی سال‌های گذشته بود.

پس از پیگیری‌های انجام‌شده، ساختمانی دریکی از بهترین مناطق شهر ورامین از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

تأمین ساختمان مجتمع آموزش عالی سلامت توسط شهرداری ورامین

علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی دانشگاه پزشکی در منطقه اظهار داشت: مدیریت شهری ورامین و شورای اسلامی شهرستان بر اساس نیازسنجی‌های موجود، همکاری لازم را برای راه‌اندازی دانشگاه پزشکی دولتی در ورامین انجام داد.

شهردار ورامین افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد، شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین آمادگی خود را برای راه‌اندازی این دانشگاه اعلام کرده و ساختمانی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قراردادند.

وی ادامه داد: ساختمان مجتمع آموزش عالی سلامت توسط شهرداری و شورای اسلامی در میدان ولیعصر(عج) ورامین برای تربیت دانشجویان پزشکی واگذار شد.

شهروندان ورامینی خواستار راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در منطقه هستند

بدین ترتیب با تأمین ساختمان موردنیاز دانشگاه و زمینه‌سازی زیرساخت‌های لازم، دانشگاه پزشکی دولتی در ورامین با عنوان مجتمع آموزش عالی سلامت راه‌اندازی و مورد تصویب شورای گسترش وزارت علوم قرار گرفت.

اگرچه راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت نکته مثبتی برای شهرستان ورامین محسوب شده اما عدم راه‌اندازی رشته‌های پزشکی موردنیاز منطقه همچنان نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.

خبرها حکایت از آن دارند که برخی رشته‌ها نظیر پرستاری و حوزه‌های بهداشتی در مجتمع آموزش عالی سلامت راه‌اندازی شده است و شهروندان از مسئولان می‌خواهند که هر چه زودتر زمینه جذب دانشجویان پزشکی موردنیاز منطقه را فراهم آورند.

مردم ورامین اعتقاددارند که برخی نقاط دیار ۱۵ خرداد به‌ویژه مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند و باید بر اساس نیازهای منطقه، اقدام به جذب دانشجویان پزشکی کرد.

تلاش برای حضور وزیر بهداشت و درمان در منطقه

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مجتمع عالی سلامت اظهار داشت: تا جایی که بنده در جریان موضوع قرار دارم، فعالیت مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین آغاز و دانشجویان این مرکز نیز جذب‌شده‌اند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: دیداری نیز با وزیر بهداشت و درمان درباره مجتمع آموزش عالی سلامت برگزار شد و بر تعیین هیئت‌امنای این مرکز تأکید گردید.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا زمینه حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه را فراهم کرده و از نزدیک مسائل این مجتمع آموزشی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

نباید انتظار داشت که همه رشته‌های پزشکی در ابتدای امر راه‌اندازی شود

نقوی حسینی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که مردم ورامین منتظر راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در مجتمع آموزش عالی سلامت هستند، گفت: اگر ما انتظار داشته باشیم که در ابتدای فعالیت مجتمع آموزش عالی سلامت، تمامی رشته‌های پزشکی راه‌اندازی شود، این امر با ظرفیت موجود ورامین همخوانی ندارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز ابتدا کار خود را با یک دانشکده آغاز کرد و آرام‌آرام رشته‌ها، مقاطع و دانشکدهای جدید در این زمینه راه‌اندازی شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ابتدای امر، تمام تلاش‌ها بر تثبیت و راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت متمرکزشده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌های مداوم این امر محقق گردید.

گسترش مجتمع آموزش عالی سلامت بستگی به ظرفیت‌های شهرستان دارد

وی متذکر شد: گسترش مجتمع آموزش عالی سلامت و راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در آن به ظرفیت‌های شهرستانی و ارتباط‌گیری با دولت بستگی دارد.

نقوی حسینی تأکید کرد: هدف اولیه ما راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی دولتی در منطقه ورامین بود که خوشبختانه به این هدف رسیدیم و راه‌اندازی رشته‌های دیگر پزشکی در مرحله بعدی قرار دارد.

کد خبر 3598470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha