۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۱۴

معاون هنری وزیر ارشاد:

آماده شتاب‌‌بخشی به پیشرفت هنرمندان موسیقی کشور هستیم

آماده شتاب‌‌بخشی به پیشرفت هنرمندان موسیقی کشور هستیم

یزدـ معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه هنرمندان موسیقی در صورت تمرین و پیگیری آینده خوبی خواهد داشت، گفت: وزارت ارشاد آماده شتاب‌ بخشیدن به پیشرفت هنرمندان موسیقی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌علی مرادخانی، پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد اظهار داشت: موسیقی از جمله هنرهایی است که در مقایسه با تئاتر، هنرهای تجسمی و ...، سود اقتصادی بیشتر و بهتری دارد بنابراین هنرمند فعال و پیگیر در عرصه هنر موسیقی پیشرفت‌های خوبی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هنرمندان موسیقی وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به سایر رشته ها دارند بنابراین فعالیت در  این حوزه هم آینده خوبی را برای هنرمندان و هم برای هنر موسیقی رقم خواهد زد.

اجرای برخی کارها در یزد باورکردنی نیست

مرادخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد، استعدادهای راه یافته به این جشنواره را کم‌نظیر خواند و گفت: حتی داوران جشنواره که خود از بزرگان موسیقی کشور هستند، اذعان داشتند اجرای برخی کارها در یزد باورکردنی نبود.

معاون هنری وزیر ارشاد عنوان کرد: نه تنها هنرمندان این عرصه استعدادهایی درخشان و نوظهور هستند که باید از حضور آنها به بهترین نحو استفاده کرد، بلکه مخاطبان این جشنواره نیز مخاطبانی باهوش و دارای اطلاعات کافی از هنر موسیقی هستند.

وی بیان کرد: تاکنون در اجراهای موسیقی سالنی به این با نظمی ندیده بودم و این نظم و همراهی با هنرمندان نشان می‌دهد که مخاطب موسیقی، درک درستی از اجراهای مختلف دارد.

باید روی مخاطبان و هنرمندان موسیقی استان یزد سرمایه گذاری شود

مرادخانی تاکید کرد: هم مخاطبان و هم هنرمندان موسیقی استان یزد ارزشمند هستند و باید بر روی آنها سرمایه گذاری شود.

وی یادآور شد: جشنواره کویرنشینان یزد در سال‌های آینده می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را برای استان یزد رقم بزند و امیدواریم این جشنواره بتواند گنج های نهفته بسیاری را که در کویر داریم، نمایان کند.

معاون هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: استعدادهای شناخته شده در این جشنواره باید هنر خود را در تهران و خارج از کشور نیز عرضه کنند.

در این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد، از چهره شاخص و پیشکسوت موسیقی استان یزد، استاد مهدی لشکری نیز تجلیل شد.

کد خبر 3598933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha