۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۵۳

همزمان با روز ارتش؛

نیروهای مسلح مستقر در شهر رشت رژه رفتند

نیروهای مسلح مستقر در شهر رشت رژه رفتند

رشت- همزمان با سراسر کشور، نیروهای مسلح مستقر در استان گیلان به مناسبت روز ارتش در شهر رشت رژه رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان صبح یک شنبه همزمان با ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان ارتش، استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

در این مراسم فرمانده ارشد آجا در گیلان با اشاره به ۲۹ فروردین ماه ۵۸ اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب بدخواهان به دنبال انحلال ارتش و در نهایت نابودی کشور بودند که به یاری خدا و رهبری امام خمینی (ره) این نقشه شوم عملی نشد.

امیر دریادار افشین رضایی‌حداد همچنین به ۲۹ فروردین سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: حماسه ای که ارتش ایران در ۲۹ فروردین سال ۶۷ آفرید از ذهن ها پاک نمی شود.

وی افزود: آمریکا که به صورت علنی در پشتیبانی از صدام وارد جنگ ایران و عراق شده بود، به سکوهای نفتی ما حمله کرد اما در آن روز و با همت جوانان ما در ارتش ناوشکن‌های سبلان و سهند و ناو موشک‌انداز جوشن به طور مستقیم با نیروهای آمریکایی جنگیدند.

فرمانده ناوگان شمال کشور تصریح کرد: نبرد ناوگان نیروی دریایی ارتش با نیروهای آمریکایی نا برابر بود اما رشادت سربازان ما به دنیا فهماند که ملت ایران غیور و سلحشور بوده و تا آخرین قطره خون پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

رضایی حداد در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های به دست آمده در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: به یاری خدا و با بهره گیری از تخصص نیروهای متعهد در برخی از موضوعات از مرزهای دانش عبور کرده و همزمان با علم روز دنیا پیش می رویم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مباحث اعتقادی و تاثیر گذاری آن در روحیه سلحشوری خاطر نشان کرد: اعتقاد مذهبی و اعتقاد به ولایت فقیه و رهبری بود که باعث پیروزی ما در جنگ با عراق شد.

ارتش ایران؛ مایه آرامش و امنیت منطقه

در بخش دیگری از این مراسم استاندار گیلان نیز با تبریک روز ارتش به دلاورمردان ارتشی اظهار کرد: ارتش به همراه سایر قوای کشور در راه تامین آسایش و امنیت ایران تلاش کرده و به حق در این رمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است.

محمد علی نجفی افزود: با گذشت سه دهه از انقلاب، امروز ارتش توانمند به مدد تجربه خود در دفاع مقدس و رهبری داهیانه امام خامنه ای (مدضله العالی) و با بهره گیری از نیروهای متخصص و دستیابی به دانش و فناوری روز دنیا، برجسته ترین و کار آمدترین ارتش منطقه بوده و یکی از نیروهای مسلح مطرح دنیا به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: دنیا اذعان دارد که امنیت منطقه بدون مشارکت ایران میسر نیست و این اقتدار و جایگاه رفیع مرهون عواملی از قبیل وحدت، مقاومت و وفاداری به حفظ آرمان های انقلاب و رهبری مقتدرانه است.

نجفی با اشاره به پیشرفت کشور طی سال های پس از انقلاب تصریح کرد: ایران جهشی بلند را برای پیشرفت آغاز کرده که در این میان نقش غیورمردان ارتش که دوشادوش سایر نیروهای نظامی و انتظامی برای تامین امنیت و آرامش کشور می کوشند، کاملا مشهود است.

استاندار گیلان همچنین نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه را پررنگ دانست و یادآور شد: ارتش به دنبال حفظ و ایجاد ثبات در ایران و منطقه بوده و هدفی جز برقراری صلح و آرامش در منطقه را دنبال نمی کند.

وی افزود: بی شک ارتش ایران که باخود باوری، خود اتکایی و نوآوری بزرگترین نیروی مسلح در منطقه به شمار می رود خواهد توانست تا صلح را در منطقه ایجاد کرده و آرامش و امنیت را برای کشور و منطقه به ارمغان بیاورد.

در پایان این مراسم فرماندهان ارتش، استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان از رژه نیروهای مسلح واقع در استان سان دیدند.

کد خبر 3600680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha