۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

معاون خدمات شهری شهردار تهران:

برخورد خشونت‌آمیز در زنده‌گیری سگ‌های ولگرد نداریم

برخورد خشونت‌آمیز در زنده‌گیری سگ‌های ولگرد نداریم

معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: سگ های ولگرد توسط حلقه‌های خفت‌گیر جمع‌آوری می‌شود و با آنها برخورد خشن نمی‌شود.

مجتبی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پخش تصاویری از زنده گیری سگ ها در پارک چیتگر گفت: سگ های ولگرد ممکن است دچار بیماری های انگلی یا ناقل بیماری باشند. بنابراین بر اساس دستورالعمل های ویژه و توسط حلقه های خفت گیر جمع آوری می شود.

وی افزود: پس از جمع آوری به این سگ ها واکسن های لازم برای درمان زده می شود و طرح عقیم سازی آنها نیز انجام می گیرد. اگر ما اطمینان داشته باشیم سگ های رهاشده سالم هستند و هیچ گونه بیماری ندارند حتی حاضریم آنها را بغل کرده و به مکان‌های پیش بینی شده منتقل کنیم، اما استفاده از حلقه های خفت گیر به دلیل بیماری احتمالی این حیوانات است.

سنگ فرش و دورپردازی میدان مقش افتتاح شد

معاون خدمات شهری شهردار تهران همچنین در خصوص تغییرات میدان مشق که در ایام نوروز به بهره برداری رسید، توضیح داد: قرار نیست تغییر خاصی در این میدان رخ دهد ما تنها سنگ فرش، تاسیسات زیرسنگ فرش، نورپردازی و مبلمان شهری این میدان را ساماندهی کردیم. پایه چراغ ها و نیمکت های این میدان با مکان های تاریخی همانندسازی شده و بر اساس توافقی که با وزارت امور خارجه انجام شده، قرار است دکه نگهبانی که در محل کنونی است، برای تردد آسانتر عابران پیاده به ابتدای میدان فردوسی نصب شود که برای این کیوسک نگهبانی نیز طراحی های ویژه ای انجام دادیم.

عبداللهی تصریح کرد: بازسازی سردر باغ ملی و رایزنی برای ساماندهی ساختمان قزاق‌خانه همچنان ادامه دارد و همچنین یکی از موضوعاتی که آن را پیگیری می کنیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده است، انتقال ساختمان های وزارت امور خارجه به مکانی دیگر و تبدیل تمامی این ساختمان ها به موزه های مختلف است، هرچند این طرح در حد یک ایده اولیه است.

کد خبر 3600922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha