۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲

گزارش خبری - تحلیلی مهر؛

سومین ناکامی سوریان و رسیدن به میدان آخر/ قاسمی شگفتی‌ساز شد

سومین ناکامی سوریان و رسیدن به میدان آخر/ قاسمی شگفتی‌ساز شد

پرافتخارترین فرنگی‌کار ایران با قبول شکست در رقابتهای گزینشی مغولستان، سومین ناکامی متوالی خود را برای رسیدن به المپیک ۲۰۱۶ ریو تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کشتی فرنگی ایران بعد از رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس به عنوان نخستین میدان کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو به رغم ناکامی و شکستی بزرگ، توسط سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی و قاسم رضایی موفق به کسب سه سهمیه المپیک در اوزان ۷۵ ، ۸۵ و ۹۸ کیلوگرم شد. بدین ترتیب سرنوشت سه سهمیه باقیمانده در اوزان ۵۹، ۶۶ و ۱۳۰ کیلوگرم به مراحل بعدی در رقابتهای گزینشی قاره ای و جهانی گره خورد و محمد بنا و همکارانش را تا پیش از حضور در المپیک، با چالش بزرگی مواجه ساخت.

دومین میدان کسب سهمیه المپیک برای محمد بنا و شاگردان ناکامش، مسابقات گزینشی در قاره آسیا بود که طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اسفند سال گذشته در آستانه قزاقستان برگزار شد. نفرات اول و دوم هر وزن در این مسابقات مجوز حضور در المپیک کسب می کردند  که سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجانزاده به این میدان اعزام شدند.در نهایت امید نوروزی موفق شد سهمیه وزن ۶۶ کیلوگرم را کسب کند اما سوریان و باباجانزاده ناکام ماندند و کارشان به مرحله بعدی کشیده شد.

سومین میدان گزینشی برای فرنگی کاران اوزن ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران ، مسابقات گزینشی المپیک در شهر اولان باتور مغولستان بود که بر خلاف میدان قبلی، مدعیان تمامی کشورها باید روز سوم اردیبهشت به مصاف با هم می پرداختند. اما و اگرهای زیادی برای انتخاب نماینده ۵۹ کیلوی ایران بین سوریان و سامان عبدولی وجود داشت اما محمد بنا دوباره به سوریان اعتماد کرد تا شاید بتواند ضمن جبران دو ناکامی قبلی، سهمیه المپیک را این بار در مغولستان به چنگ اورد.

البته سوریان در این آوردگاه هم مغلوب عدم آمادگی جسمی و روحی خود و توان بالای رقبا شد و در حالیکه در نخستین دیدار توانست آمویان ارمنستانی را شکست دهد، در کشتی بعدی نتیجه را ۹ بر ۴ به حریف بلغار واگذار کرد! همین شکست و سپس ناکامی حریف در رسیدن به فینال باعث شد تا سوریان شانس کسب عنوان سوم را هم از دست داده و در نهایت با دست خالی از این میدان خارج شود.

بدین ترتیب اصلی ترین گزینه المپیکی محمد بنا به رغم کوله باری از تجربه و افتخار، کار کسب سهمیه را به آخرین میدان گزینشی در ترکیه موکول کرد. میدانی که که طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت در شهراستانبول برگزار خواهد شد و در نهایت در هر وزن، دو نفر برتر مجوز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا محمد بنا این بار هم به سوریان اعتماد خواهد کرد و یا فرصت عرض‌اندام و کسب سهمیه را به سامان عبدولی جوان و باانگیزه خواهد داد؟ فرصتی که بسیاری از اعضای شورای فنی معتقد بودند بهتر بود در مغولستان به عبدولی داده می شد و این جوان جویای نام به جای سوریان خسته و ناآماده راهی اولان‌باتور می‌شد.

البته تلخی شکست سوریان با کسب سهمیه سنگین وزن توسط امیر قاسمی منجزی تا حدی کمتر شد. قاسمی که در واپسین لحظات اعزام تیم به گزینشی مغولستان جایگزین بشیر باباجانزاده شده بود توانست با کسب چهار پیروزی متوالی برابر حریفانی از آرژانتین مجارستان ازبکستان و بلاروس راهی فینال شود و سهمیه وزن ۱۳۰ کیلوگرم را بدست آورد.

فرنگی کار سنگین وزن ایران در دور اول دیل ریو از را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و دور دوم بالینت‌لام از را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در سومین مصاف خود نیز نومین جان عبداله‌یف از را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله نیز خوب و مطمئن کشتی گرفت و با برتری ۲ بر صفر مقابل چوگوشویلی از بلاروس فینالیست شد.

کد خبر 3604858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha