۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۲۴

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه:

آب ۳۵ روستای کهگیلویه از طریق سد کوثر تأمین خواهد شد

آب ۳۵ روستای کهگیلویه از طریق سد کوثر تأمین خواهد شد

دهدشت- رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه گفت: با اجرای پروژه ملی آبرسانی از سد کوثر، آب ۳۵ روستای حومه غربی در بلند مدت از طریق این سد تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جفتا شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون آبرسانی به ۲۳ روستای این شهرستان با تانکر سیار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تانکرهای سیار این نهاد، روزانه ۶۰ متر مکعب آب در این روستا توزیع می‌کنند.

جفتا تصریح کرد: بابهره برداری از پروژه آبرسانی از سد کوثر، علاوه بر ۲۳ روستای فعلی که در حال حاضر از آب این سد استفاده می‌کنند، آب شرب ۱۲ روستای دیگر نیز تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ۲۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که با اجرای این پروژه خط انتقال ۲۳ روستای برخوردار از آب باید توسعه پیدا کند.

جفتا افزود: در این پروژه، روستاهای اقماری که در مسیر خط انتقال هستند نیز آبرسانی شوند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: از محل اعتبارات استانی ۱۶ میلیارد ریال برای اجرای پروژه ها اختصاص داده شده بود که سال گذشته ۶۰ درصد این مبلغ تخصیص یافت.

جفتا تصریح کرد: اعتباارت تخصیص یافته در پروژه‌های تأمین آب کمردوغ، تعمیر و نگهداری خط انتقال، فاضلاب روستای شوتاور و آب روستاهای حومه شرقی در شهرستان کهگیلویه، موگرمون و قیام در شهرستان لنده هزینه شده است.

وی افزود: بخش مهمی از اعتبارات این حوزه صرف مطالبات پیمانکاران می‌شود و از ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز تاکنون ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

کد خبر 3606080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha