۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بهتر از سوریان برای گزینشی المپیک نداشتیم/ تکرار کابوس کاهش‌وزن!

بهتر از سوریان برای گزینشی المپیک نداشتیم/ تکرار کابوس کاهش‌وزن!

عضو شواری فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی بعد از انتخاب دوباره سوریان برای حضور در گزینشی المپیک گفت: هیچ گزینه ای بهتر و شایسته‌تر از او برای حضور در این میدان مهم نداشتیم.

علیرضا لرستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سوریان کار سخت و دشواری در آخرین مرحله گزینشی ترکیه دارد اظهار داشت: پس از قطعی شدن اعزام سوریان به رقابتهای گزینشی ترکیه باید به این نکته نیز توجه داشت که در حال حاضر ما هیچ گزینه ای بهتر از او نداشته و نداریم و چاره ای جز اعزام مجدد او به ترکیه نیست.

وی تصریح کرد: با احتساب حضور سوریان در رقابتهای گزینشی ترکیه، یو متحمل کاهش وزن مجدد خواهد شد و بدین ترتیب او در عرض حدود یکماه، سه بار وزن کم کرده که همین موضوع کابوس‌وار می‌تواند بر توان روحی و جسمی هر کشتی‌گیری تاثیر منفی داشته باشد. البته باید این واقعیت را نیز در نظر داشت که به رغم افت روحی و بدنی سوریان، هیچ فرنگی‌کار دیگری در وزن 59 کیلوگرم حتی 30 درصد آمادگی، شایستگی و توان لازم برای جایگزینی با سوریان در گزینشی ترکیه را ندارد.

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه سوریان کار بسیار سخت و دشواری در آخرین گزینشی المپیک دارد افزود: حمید بارها اثبات کرده که از پس بسیاری از کارهای سخت و ناممکن بر می آید و مطمئن باشید اگر وی بتواند با موفقیت از رقابتهای گزینشی خارج شود، رسیدن به دوران اوج و طلایی او تا المپیک 2016 ریو، کاملا حتمی است. البته آنچه مسلم است او باید ابتدا از پس کسب سهمیه بر آمده و سپس به آمادگی برای المپیک و تداوم افتخارآفرینی بیاندیشد.

لرستانی در خاتمه در پاسخ به این سوال که چرا فرنگی‌کار باانگیزه و جوان‌تر برای حضور در گزینشی ترکیه انتخاب نشد گفت: رقابتهای کسب سهمیه المپیک، مثل تورنمت ها و میادین بین المللی معمولی نیست که یک کشتی گیر جوان را برای کسب تجربه و میدان دیدن راهی مسابقات کرد. گزینشی المپیک شبیه میدان جنگ است که تمام مدعیان با چنگ و دندان برای رسیدن به المپیک به مصاف هم می روند و در نهایت مزد تجربه و توان بالای خود را خواهند گرفت. بدین ترتیب سوریان بار دیگر برای گزینشی انتخاب شد چون فردی با شرایط و وضعیت مورد نظر ما و بهتر از حمید وجود نداشت.

آخرین مسابقات گزینشی کشتی طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود و تنها دو فرنگی کار راه یافته به فینال، می‌توانند سهمیه المپیک را در این میدان کسب کنند.

کد خبر 3608187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha