۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶

سلیم الجبوری کمیته ای برای مذاکره با نمایندگان متحصن تشکیل داد

سلیم الجبوری کمیته ای برای مذاکره با نمایندگان متحصن تشکیل داد

پارلمان عراق با حضور ۱۷۳ نفر و به ریاست سلیم الجبوری تشکیل جلسه داد و قرار شد که کمیته ای برای گفتگو با نمایندگان تحصن کننده تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، پارلمان عراق امروز پنج شنبه برای تکمیل فرآیند بررسی کابینه وزرای پیشنهادی حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور تشکیل جلسه داد.

بر اساس این گزارش در این جلسه که با حضور ۱۷۳ نماینده و به ریاست «سلیم الجبوری» برگزار گردید. الجبوری از تشکیل کمیته ای برای گفتگو با نمایندگان متحصن خبر داد.

همچنین نمایندگان عراقی تصویب کردند که شهر سنجار، شهری مخروبه است. در همین راستا پارلمان تصمیم گرفت که کمیته ای را برای بررسی اینکه شهر بیجی مخروبه است، تشکیل دهد.

محمد ناجی یکی از اعضاء فراکسیون بدر اعلام کرد که حیدرالعبادی از پارلمان درخواست کرده که تا روز شنبه برای تکمیل کابینه دولتش به او مهلت دهند.

به علاوه اعضاء پارلمان عراق با استعفای یکی از نمایندگان به نام حسن السنید موافقت کردند.

از سوی دیگر نمایندگان تحصن کننده اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی در پارلمان حضور نخواهند یافت. منابع نزدیک به مجلس می گویند که نمایندگان تحصن کننده در حال بررسی تشکیل کمیته ای معارض هستند و انتظار می رود که جمعه رهبر آن را انتخاب کنند. همچنین قرار است نام این کمیته را «جبهه معارض پارلمان» قرار دهند.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر العبادی کابینه وزرای خود را به پارلمان عراق معرفی کرد و اعضاء پارلمان به وفاء جعفر برای پست وزیر کار، حسن الجنابی وزیر امور آبی و علاء غنی وزیر بهداشت رای اعتماد داد.

کد خبر 3611210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha