۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۶

مدیرکل برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد بجنورد:

دانشگاه آزاد خراسان شمالی از ایده‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

دانشگاه آزاد خراسان شمالی از ایده‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

بجنورد - مدیرکل برنامه ریزی، امور اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد بجنورد گفت: دانشگاه آزاد خراسان شمالی ازایده‌های تحقیقاتی دانش بنیان حمایت می‌کند.

مهرزاد کاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان از جمله ایده‌های خوب برای پیشرفت کشور است، اظهار کرد: تشکیل این شرکت‌ها در کشور ما روز به روز بیشتر می‌شود، چراکه کشورهای پیشرفته کنونی نیز از شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه و پیشرفت استفاده کرده اند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور مبنی بر اینکه علاوه بر آموزش در دانشگاه‌ها باید پژوهش نیز در راس امور قرار بگیرد، بهره مندی از شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اخیرا بسیار پررنگ شده است.

کاری با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی به ویژه واحد بجنورد از ایده‌های تحقیقاتی دانش بنیان شرکت‌ها و جوانان حمایت می‌کند.

وی در خصوص روند حمایت از ایده‌های دانش بنیانی افزود: زمانی که شرکت و یا فردی ایده دانش بنیان داشته باشد، این ایده پس از اخذ تاییدیه در شورای پژوهش و فناوری به شورای برنامه ریزی و شرکت‌های دانش بنیان استان ارسال می‌شود و در صورتیکه از لحاظ سرمایه گذاری مثبت ارزیابی شود، به شورای اقتصاد و سرمایه گذاری ارجاع و پس از نگارش طرح تجاری و بررسی از لحاظ سودآوری لازم، از حمایت‌های دانشگاه آزاد استان بهره‌مند خواهد شد.

به گفته کاری از هر یک هزار اختراع در دنیا تنها سه مورد به ایده تجاری ختم می‌شوند.

وی گفت: دانشگاه آزاد تمایلی به تصدی گری ندارد اما به دنبال مشارکت در سرمایه گذاری شرکت‌های دانش بنیان است تا برای دانشجویان و بنیه علمی و کاری آنان مثمر ثمر باشد.

کاری افزود: وجود شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در حل مشکلات و معضلات بیکاری که امروز به دغدغه اصلی در جامعه تبدیل شده، ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان چندانی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی استان نداریم اما فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی بسیاری مانند اجرای طرح کشت گلخانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین و ... انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 3613215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha