۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷

اعتراض به حضور روحانیون مسلمان غیر آلمانی در مساجد آلمان

اعتراض به حضور روحانیون مسلمان غیر آلمانی در مساجد آلمان

طی هفته‌های گذشته مجامع دینی و مساجد اسلامی از سوی بسیاری از احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی و غیر سیاسی زیر ذره‌بین قرار داشته است. در جدیدترین موضع‌گیری تازه به ائمه جماعت ترک اعتراض شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعتراض به حضور روحانیون مسلمان غیر آلمانی در مساجد آلمان رو به فرونی است.

گسترش افراطی‌گری و تخریب چهره‌ مسلمانان از سوی برخی کشورها به همراه اظهار‌نظرهای خاص آنان تأثیراتی را بر جوامع مسلمان خواهد گذاشت، که ممکن است دیگر از ذهن مخاطبان غیرمسلمان آن پاک نشود. به طور مثال اظهار نظر عجیب سعودی‌ها نسبت به احداث دویست مسجد در آلمان برای پناهجویان مسلمان این ترس را در دل شهروندان آلمانی خواهد انداخت که عواقب آن نیز گریبان‌گیر دیگر مسلمانان نیز خواهد شد.

در کنار این اظهارات فعالیت‌های گروه‌های افراطی مانند برخی از سلفی‌ها باعث شده تا تمام جزئیات جوامع دینی مسلمانان زیر ذره بین دولت و مردم آلمان قرار گیرد. به طوری که در هفته‌های گذشته به شکلی پراکنده حزب راست‌گرا و برخی نمایندگان حزب سوسیال مسیحی نسبت به حمایت مالی و معنوی خارجی مساجد در آلمان واکنش نشان داده بودند. در جدیدترین گزارش یک روزنامه آلمانی فاش کرد که حدود ۹۷۰ روحانی و مبلّغ دینی از ترکیه در آلمان فعالیت می‌کنند. این افراد هر کدام برای دوره‌ای پنج ساله برای این امر در آلمان مأمور می شوند. این در حالی است که منتقدان این موضوع آن را خطری برای جامعه آلمان می‌دانند. آنها معتقدند: افرادی که از خارج از آلمان به مساجد می‌آیند، ارزش‌های جامعه آلمان را نقض می‌کنند و در مساجد مباحثی خلاف آن را تبلیغ می‌نمایند. برخی دیگر این موضوع را نفوذ وهابیت در آلمان قلمداد می‌کنند.

در مجموع با فشارهایی که حزب نوپای راست‌گرای آلمان بر دولت آلمان وارد می‌کند، علاوه بر تهدید آزادی‌های دینی، ممکن است این مباحث را نیز تحت شعاع قرار دهد، فارغ از اینکه نتیجه‌ی آن گسترش و نفوذ افراطگرایی و وهابیت باشد، یا خیر.

کد خبر 3613810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha