۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۴۹

وعده العبادی نسبت به واکنش شدید به انفجارهای تروریستی السماوه

 وعده العبادی نسبت به واکنش شدید به انفجارهای تروریستی السماوه

نخست وزیر عراق بر واکنش شدید به انفجارهای تروریستی روز یکشنبه در شهر «السماوه» در استان المثنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق ضمن تسلیت به بستگان قربانیان انفجارهای روز یکشنبه شهر السماوه، اعلام کرد که این انفجارها بدون مجازات مرتکبین آن رها نخواهد شد.

العبادی در بیانیه ای با اعلام اینکه انفجارهای السماوه که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر شد بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند، با خانواده های شهدای این انفجارها ابراز همدردی نموده و برای محروحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وی همچنین اظهار داشت که گروه های ترویستی پس از ناکامی در رویارویی با نیروهای نظامی عراق سعی دارند به غیرنظامیان ضربه بزنند و واکنش دولت عراق به این انفجارها قاطع و شدید خواهد بود. العبادی در عین حال بر عزم عراق برای ریشه کنی تروریست های داعش و پاکسازی این کشور از لوث وجود آنها تاکید کرد.

لازم به ذکر است که در انفجار روز یکشنبه دو خودروی بمب گذاری شده در شهر السماوه در استان المثنی عراق ۳۸ نفر شهید و ۸۶ نفر دیگر زخمی شدند. «فالح الزیادی» استاندار المثنی در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارهای تروریستی را بر عهده گرفت. استان المثنی یکی از استان‌هایی است که در جنوب عراق قرار دارد و در چند سال گذشته نسبت به سایر استان‌های عراق امنیت بیشتری داشته است.

کد خبر 3614117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha