۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱

جلد دوم «شیوه طراحی» به چاپ ششم رسید

جلد دوم «شیوه طراحی» به چاپ ششم رسید

جلد دوم کتاب «شیوه طراحی» توسط انتشارات سروش به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، جلد دوم کتاب «شیوه طراحی» تألیف محسن وزیری مقدم توسط انتشارات سروش به چاپ ششم رسید.

طراحی را غالباً تمرین اولیه برای تهیه تابلوهای رنگی تصور می کنند، درحالی‌ که طراحی زبانی است که هنرمند ادراک و اندیشه خود را مستقیماً به وسیله آن بیان می‌کند. این وسیله بیان، مثل هر زبان زنده، دارای دستور است.

در بخش های گوناگون این کتاب نویسنده با نگاهی تحلیل گرا، طراحی و حتی نگاره‌های اساتید پیشین و امروزی را مورد موشکافی قرار داده و مراحل شکل گیری پدیده تجسمی را از لحظه‌ای که طراح، نخستین خط را برای پی ریزی ساختار طرح و تصویر به روی کاغذ می آورد دنبال کرده و مراحل تکامل آن را لحظه به لحظه تا رسیدن به طرح نهایی، که به صورت سه بعدی در صفحه دو بعدی کاغذ نمودار می شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

«شیوه طراحی» در واقع دستور زبان طراحی است. این کتاب پراز نکته آموزشی در دو جلد تدوین شده است. جلد اول حاوی تمام اصول و مبانی و دستورهای طراحی است: ابزارهای طراحی، خط، آشنایی با طبیعت، اندام انسان، چهره انسان، پرسپکتیو، و آشنایی با اساتید طراحی جهان از آغاز تا امروز.

در جلد دوم با نمونه ها و تمرین های فراوان ارائه شده، همان دستورهای جلد نخست با تفصیل بیشتر تمرین می شوند تا هنرآموز طراحی را عادت خود کند؛ عادتی همچون نفس کشیدن که نیازی به تصمیم و اراده و فکر کردن ندارد.

طراحی زیربنای هنرهای تجسمی است و به گفته یک هنرمند فرانسوی «پیش از آنکه به فکر نقاشی کردن بیفتید، مدت زیادی طراحی کنید. کسی که پی خانه اش را محکم بریزد، با خیال آسوده در آن می خوابد.»

نویسنده  همچنین در بخش های دهگانه این کتاب ضمن تأکید بر مسئله ترجمان طبیعت و تحلیل تاروپود عناصر شکل دهنده، به توضیح مسائل دیگری که نیروی آفرینندگی را در هنرجو بیدار می کند؛ پرداخته است تا هنرجویان به جای تقلید از این و آن، از همان نخستین گام ها شخصیتش را بروز دهد و در طول سال ها فراگیری هنر طراحی – گرافیک در اعتلای آن کوشا باشد.

چاپ ششم این کتاب با ۴۰۸ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۸۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3614529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha