۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی عنوان کرد:

ازدواج مجدد ۱۱۵ بانوی تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته

ازدواج مجدد ۱۱۵ بانوی تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته

بجنورد- مدیرکل کميته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد در سال گذشته با ارائه برنامه‌های هدفمند، زمینه ازدواج مجدد ۱۱۵ بانوی سرپرست تحت پوشش این نهاد را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی بابیان اینکه تجربه نشان داده است که مسیر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مسیر ازدواج، بهتر میسر می‌شود اظهار داشت: ازدواج بستر توانمندی این افراد را فراهم می‌کند لذا بازگشت زنان سرپرست خانوار به یک خانواده کامل و ازدواج مجدد آنان جزو اولویت‌های اصلی کمیته امداد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندی سازی آن‌ها صورت می‌گیرد، افزود: کمیته امداد برای تشویق زنان سرپرست خانوار و همچنین دختران در شرف ازدواج بسته‌های تشویقی متنوعی در سال ۹۰ ابلاغ کرد که ازجمله آن برنامه‌های مشاوره و عدم قطع مستمری آن‌ها در صورت درخواست خودشان است.

وی تأکید کرد: البته بسته تشویقی به زنانی تعلق می‌گیرد که ازدواج مجدد آنان تحت نظر مشاوران ما صورت بگیرد.

مدیرکل کميته امداد امام خمینی (ره) استان در خصوص ارائه مشاوره‌های ازدواج در سال ۹۴ گفت: سال قبل برای ۴۳۲ زن سرپرست خانوار، دوره‌های مشاوره ازدواج برگزار شد که خوشبختانه بالغ‌بر ۳۰ درصد این مشاوره‌ها منجر به ازدواج شد.

اهرابی اضافه کرد: به‌منظور حمایت از این زنان، سال گذشته ۵۶ نفر آن‌ها از کمیته امداد جهیزیه دریافت کردند که در این راستا بیش از یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم ارائه جهیزیه به این زنان هنوز هم ۵۰ نفر آنان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

اهرابی در ادامه تأمین کمک‌هزینه جهیزیه و تأمین مسکن، پرداخت حق بیمه اجتماعی آن‌ها تا ۲ سال و استفاده از خدمات فرهنگی و آموزشی و همچنین استمرار پوشش درمان آن‌ها و فرزندانشان را دیگر آیتم‌های بسته‌های تشویقی برای ازدواج دختران و همچنین زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد نه‌تنها با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار آنان را از گردونه حمایت‌های خود خارج نمی‌کند، بلکه به فرزندان و همسر این زنان نیز در بحث اشتغال‌زایی خدمات مناسبی ارائه می‌کند.

مدیرکل کميته امداد امام خمینی (ره) استان در بخش دیگر از سخنان خود به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از دوره‌های آموزشی ازدواج مجدد بهره‌مند شدند.

کد خبر 3618405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha