۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

انصاری در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید:

دولت با همه فراکسیون‌های مجلس تعامل می‌کند

دولت با همه فراکسیون‌های مجلس تعامل می‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور ما تعامل حداکثری را با کل مجلس و همه فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها را در دستور کار خود داریم و به جایگاه مجلس احترام می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید انصاری در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید که عصر امروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه عمده‌ترین وظایف مجلس در دو حوزه قانون‌گذاری و نظارت است، اظهار داشت: اگر به نتیجه کلی کار تعامل دولت، مجلس و لوایح و طرح های تقدیمی به مجلس و همچنین مصوبات توجه کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دوره هشتم دولت ۳۵۵ لایحه و ۳۲۷ طرح تقدیم مجلس شده است؛ البته نشانه یک دولت خوب تعداد بالای طرح ها و لوایح نیست.

انصاری گفت: در دوره نهم دولت ۴۸۱ طرح و ۲۲۲ لایحه تقدیم مجلس شد این اتفاق دقیقا خلاف قانون اساسی است؛ چراکه قانون اساسی اصل را در تقدیم لایحه می داند.

وی تاکید کرد: مهمترین نکته این است که از مجموع طرح های تقدیمی ۸۵ درصد طرح تبدیل به قانون، ۶ طرح مسترد، ۲۱ طرح رد، ۱۵ طرح منتفی، ۲۸۵ طرح در جریان قرار گرفت و مابقی نیز بایگانی شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در لوایح نیز ۷۵ لایحه در جریان، ۱۰۲ لایحه به قانون، ۱۲ لایحه مسترد و ۵ لایحه نیز رد شده است. در دولت نهم از مجموع ۷۰۱ لایحه و طرح تقدیمی به مجلس فقط ۱۹۶ لایحه و طرح تبدیل به قانون شده است این مسئله نشان دهنده آن است که ظرفیت ۴ سال جلسات مجلس نهایتا می تواند به تصویب ۲۰۰ قانون منجر شود.

انصاری با طرح این سوال که آیا بعد از ۹ دوره قانونگذاری امروز وضعیت نظام تقنینی ما بهبود یافته یا با مشکلاتی مواجه است، گفت: باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا با کسرت سوالات در مجلس نهم وضعیت اعمال نظارت قوه مقننه در جهت حل مشکلات مربوط به فساد و ارائه خدمات بیشتر به مردم بهتر شده است، یا بدتر؟

وی تاکید کرد: فراکسیون امید باید به این دو موضوع بپردازد و ما نیز در معاونت پارلمانی با همه ظرفیت کارشناسی در خدمت دوستان هستیم و می توانیم نواقص را در دو حوزه قانونگذاری و اجرا برطرف کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور ما تعامل حداکثری با کل مجلس و همه فراکسیون ها و کمیسیون ها را در دستور کار خود داریم و به جایگاه مجلس احترام می گذاریم و خود را موظف به تعامل حداکثری با مجلس می‌دانیم.

کد خبر 3618783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha