۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲

پروژه «کاسا ۱۰۰۰» در تاجیکستان افتتاح شد

پروژه «کاسا ۱۰۰۰» در تاجیکستان افتتاح شد

پروژه برق رسانی «کاسا ۱۰۰۰» با حضور مقامات پاکستان، افغانستان،تاجیکستان و قرقیزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، پروژه برق رسانی «کاسا ۱۰۰۰» با حضور «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «سورون بای جین بکوف» نخست وزیر قرقیزستان به افتتاح رسید.

نواز شریف در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: با اجرای این پروژه آسیای میانه به آسیای جنوبی متصل خواهد شد فرصتهای خوبی در زمینه تجاری و اقتصادی در منطقه فراهم خواهد شد. تجارت رونق خواهد گرفت و این پروژه به توسعه ارتباطات منطقه ای کمک شایانی خواهد کرد.

با اجرای ساخت این پروژه برق مورد نیاز افغانستان و پاکستان از طریق قرقیزستان و تاجیکستان تامین خواهد شد. طرح این پروژه برق رسانی در جلسه مشترک کاری برگزار شده در شهر «آلماتی» قزاقستان و در اجلاس مشترک کشورهای منطقه اندیشیده شد.

خط انتقال برق به طول تقریبی ۳۵۰۰ کیلومتر از تاجیکستان تا پاکستان ساخته خواهد شد. به وسیله این خط انتقال برق فشار قوی ۱۰۰۰ مگاوات برق به پاکستان و ۳۰۰ مگاوات به افغانستان برق رسانی خواهد شد. هزینه این پروژه برق رسانی یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار تخمین زده می شود. این پروژه تا سال ۲۰۱۸ به پایان خواهد رسید.

کد خبر 3656727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha