۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴

آیت‌الله استادی:

آزاد نبودن استادان در بیان مشکلات حوزه نگران کننده است

آزاد نبودن استادان در بیان مشکلات حوزه نگران کننده است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آزاد نبودن استادان حوزه‌های علمیه در بیان مشکلات و آسیب‌های نظام آموزشی حوزه، نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا استادی روز پنجشنبه در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در پاسخ به انتقادهایی که به برنامه‌های آموزشی حوزه توسط تعدادی از استادان وارد شده، اظهار کرد: اگر مشکلی در حوزه وجود دارد نمی‌شود به گردن مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه انداخت.

وی گفت: چیزی که برای من نگران کننده است این است که می‌گویند مدیران و استادان مدارس علمیه خیلی در حرف زدن آزاد نیستند. امیدوارم این مسئله واقعیت نداشته باشد ولی اگر در حد اندک هم وجود داشته باشد، نگران کننده است.

وی اضافه کرد که باید آزادی کامل به همه اساتید داده شود که در طول سال تحصیلی بتوانند حرفشان را بزنند.

آیت‌الله استادی تاکید کرد: اگر مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه اشکال دارد تلاش کنید این مصوبات اصلاح شود، چون مسائل به صورت مقدماتی در شورای عالی بررسی ‌می‌شود و ممکن است ایرادهایی داشته باشد. اگر فقط سعی کنیم این طرح را توجیه کنیم، ممکن است به نتیجه نرسیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: بزرگ‌ترین آسیب این است که استادان مدارس علمیه بفهمند که این طرح کامل نیست یا مشکلاتی دارد ولی چیزی نگویند.

وی به استادان و طلبه‌های مدارس علمیه توصیه کرد که در همه مراحل زندگی و تحصیل، خدا را یاد کنند چون با یاد خدا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

آیت‌الله استادی گفت: ما عهد کردیم که در مسیر نشر معارف الهی تلاش کنیم نه اینکه در مسیر کاسبی قدم برداریم.

این عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: اگر استاد همیشه خدا را یاد کند بدون مطالعه در کلاس حاضر نمی‌شود. اگر مسیر طلبگی را مسیر درستی می‌بینیم، باید برای این نعمت، خدا را شکر کنیم. شکر این نعمت این است که هر جا چه پول بدهند، چه ندهند، مسیر اصلی را فراموش نکنیم.

کد خبر 3656862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha