۲۲ مرداد ۱۳۸۵، ۱۱:۱۰

در گفتگو با مهر

احمد عربلو : اهل قلم مسلمان و شيعه غفلت هاي گذشته را جبران كنند / براي خلق آثار ادبي احتياج به هيچ نهادي نداريم

احمد عربلو : اهل قلم مسلمان و شيعه غفلت هاي گذشته را جبران كنند / براي خلق آثار ادبي احتياج به هيچ نهادي نداريم

احمد عربلو - نويسنده ، گفت : در خصوص ادبياتي كه مربوط به زندگي حضرت رسول (ص) باشد ، متاسفانه كمتر كار تحقيقي انجام شده و نيازمند پرداختن به نكاتي هستيم كه تا به حال به آنها توجهي نشده است .

 


اين نويسنده معاصر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، با بيان اين مطلب افزود : با توجه به اينكه ما مسلمانيم و شيعه حضرت رسول (ص) ،  كار چنداني در زمينه ادبيات مختص به حضرت رسول (ص) انجام نداده ايم .

احمد عربلو ياد آور شد :  بيشتر آثار در اين زمينه توصيفي بوده و كمتر به بعد حماسي شخصيت حضرت رسول (ص) پرداخته شده است ، نه فقط پيامبر(ص) ، حتي در مورد ائمه اطهار (س)  نيز در بعد حماسي خيلي كم كار شده و حتي بنا بر برداشت شخصي من بعد حماسي آنها تا حدودي ناديده گرفته شده است ، شايسته است كه اهل قلم غفلت هاي گذشته را جبران كنند .

وي تصريح كرد : اساس خلقت حضرت رسول (ص) براي تمام بشر از گذشته تا به امروز درس زندگي بوده است ، در مورد سيره حضرت رسول ، زندگي شخصي و برخورد او با مردم بايستي به صورت الگويي برخورد شود كه متاسفانه خيلي كوتاهي شده است ، اگر به زندگي حضرت رسول (ص) بنگريم ، درس هاي بسيار خوبي در مورد نسل امروز وجود دارد كه مي تواند براي نويسندگان ما دستمايه خوبي باشد ، البته نه بدين معنا كه باز نويسي صورت گيرد ، شايد مراجعه به بسياري از متون قديم ما و پيدا كردن سيره عملي زندگي حضرت رسول باعث شود كه ما بتوانيم حرف هاي زيادي براي  جوانان و نسل امروز داشته باشيم .

سردبير سروش كودكان با بيان اين مطلب كه انجام كارفرهنگي و ادبي براي ادبيات رسول اكرم (ص) احتياج به هيچ نهادي ندارد ، افزود : ما بايد به عنوان يك مسلمان  و ايراني و كشوري شيعه انگيزه اين كار را در خودمان داشته باشيم و پرداختن به زندگي اين بزرگواربه همان اندازه شيرين است كه غفلت از آن تلخ و جبران ناپذير است .

احمد عربلو خاطرنشان كرد : امسال به عنوان سال پيامبر اكرم ( ص) نام گذاري شده و بايد يك حركت منسجم توسط نويسندگان در زمينه صورت گيرد و اين فعاليت ها مختص تنها يك سال نباشد ، چراكه حضور پيامبر (ص) از ابتدا تا به حال و در آينده در زندگي ما شيعيان ملموس بوده و اين نياز بايد در نويسندگان و اهل قلم احساس شود كه با درك بالا و شيوه هاي جديد مطالب را در قالب هاي جذاب و شيرين به مخاطبان ارائه دهند .

کد خبر 365990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha