۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای:

تربیت نیروی سازمانهایی که قصد خرید فناوری را دارند

تربیت نیروی سازمانهایی که قصد خرید فناوری را دارند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در نامه ای به وزیر علوم آمادگی این دانشگاه را برای تربیت نیروی سازمان های ایرانی که قصد خرید تکنولوژی و تجهیزات خارجی دارند، اعلام کرد.

مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از برجام و لغو تحریم‌ها، کشورهای اروپایی به دنبال بازار ایران هستند، کشور ما کشوری درحال توسعه است که نیاز به تکنولوژی دارد بنابراین اینجا بازار است و اروپایی ها نیز به دنبال این بازار هستند.

وی ادامه داد: ما در قرار دادهایی که با کشورهایی خارجی منعقد می کنیم، نباید فقط به دنبال خرید تجهیزات پیشرفته  باشیم، باید طوری این قراردادها را تنطیم کنیم که ظرف چند سال ما خود صاحب آن فناوری شویم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای سال گذشته در نامه ای به وزیر علوم آمادگی این دانشگاه را برای تربیت نیروی سازمان های ایرانی که قصد خرید تکنولوژی و تجهیزات خارجی دارند را اعلام کردیم.

وی افزود: اگر قرار است هواپیمای پیشرفته خریداری کنیم، باید نیروهایی تربیت شوند که بتوانند تعمیرات، نگهداری و بهره برداری از آن را انجام دهند. ما نمی توانیم برای تعمیرات، نگهداری و بهره برداری آن از نیروی خارجی استفاده کنیم.

شفیعی افزود: بنابراین درخواست کرده ایم در صنایعی که  می خواهیم معامله کنیم، یک نمونه آزمایشگاهی از آن تجهیزاتی را که قصد فروش آن را دارند، دراختیار ما قرار دهند تا بدون چشم داشت برای آن نیرو تربیت کنیم.

کد خبر 3659939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha