۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

در کارگروه امور بانوان مطرح شد؛

احداث کانون اصلاح و تربیت مناسب در آذربایجان شرقی ضروری است

احداث کانون اصلاح و تربیت مناسب در آذربایجان شرقی ضروری است

تبریز- دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران بر ضرورت تاسیس کانون اصلاح و تربیت مناسب در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر الوندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان استانداری در تبریز گفت: هدف اولیه این کنوانسیون حساس سازی مسئولان نسبت به مسائل مرتبط با کودکان است که آذربایجان شرقی ششمین استانی است که در راستای عملی کردن اهداف این کنوانسیون به آن سفر می کنیم  که در طی بازدید های مستمر از مراکز استان متوجه ظرفیت بسیار بالای آذربایجان شرقی در این راستا شدیم که در مراحل بعدی نتایج ارزیابی خودمان را از این مراکز اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: همگی ما در وهله اول یک نگاه حمایتی به کودک داریم چون کودکان توان دفاع ندارند پس در صدد حمایت از آن ها هستیم اما ما امروز از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه خواهیم کرد و نه به عنوان حمایت و از روی دلسوزی بلکه به عنوان احقاق حق به موضوعات مرتبط با کودکان خواهیم پرداخت.

۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر ۱۸ سال هستند

الوندی با اشاره ای به جمعیت زیر ۱۸ سال کشور گفت: حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور زیر ۱۸ سال هستند که این درصد جمعیتی حدود ۲۳ میلیون نفر را شامل می شود.

وی در خصوص حقوق کودک از منظر اسناد بین المللی، قوانین داخلی و مبانی دینی گفت: حدود ۲۱۶ آیه قران مستقیم و غیر مستقیم در مورد کودکان بحث کرده و بیش از ۳۰۰ روایت به موضوع کودک پرداخته و ۶۰ موضوع فقهی نیز در مورد حقوق این قشر وجود دارد که با بررسی ها متوجه شده ایم هر کودک حدود ۲۰ حق مسلم دارد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر شناخت حقوق کودکان توسط مسئولان اجرایی مختلف گفت: ساختاری که امروزه در حال پیگیری آن هستیم بحث نظارت و اجرای کنوانسیون بوده که این کنوانسیون جزو یکی از معتبرترین اسناد بین المللی است که تمامی کشورها به جز آمریکا آن را امضا کرده اند.

وی افزود: از تمامی استان ها انتظار داریم چالش های خودشان در این زمینه را مطرح کنند چرا که نیاز استان های مختلف در زمینه کودکان متفاوت بوده و صالح ترین افرادی که می توانند اولویت های هر استان را شناسایی کنند خود مجموعه استانداری هستند.

لزوم استفاده از توانمندی سمن ها در موضوع کودکان

دبیر انجمن کنوانسیون حقوق کودکان بر لزوم استفاده از توانمندی های سمن ها تاکید کرده و ادامه داد: هم اکنون اطمینان زیادی به سمن ها در اذهان وجود ندارد که متاسفانه تصور غلطی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: جمعیت هدف ما افراد زیر ۱۸ سال هستند که این جمعیت حتی افراد نخبه و ورزشکار را شامل می شود که باید به دنبال احقاق حقوق آن نیز باشیم.

الوندی با انتقاد از نبود کانون اصلاح و تربیت مناسب در استان گفت:  دیگر استان ها سال ها پیش این کانون را تاسیس کرده اند که  آذربایجان شرقی  باید این بخش را مورد اولویت قرار دهد و در صدد یافتن مکانی مناسب برای احداث آن و همچنین تجهیزش باشد.

ادامه فعالیت های جدی مدارس مروجین سلامت

سهیلا امیری نیز در این جلسه با اشاره ای به اهداف برگزاری جلسه گفت: جلسه ای که برگزار می شود برای تببین اهداف کنوانسیون کودک در استان است که با توجه به مکاتبات صورت گرفته و ترتیب دادن جلسات و تشکیل گروه های کاری قرار بر انجام بازدید مسئولان کشوری کنوانسیون از استان ها شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: در اولین روز حضور مسئولان این کنوانسیون از مدارس مروج سلامت، مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بند نوسان بازدید شده و با سازمان های مردم نهاد نیز نشستی داشتیم.

وی ادامه داد:  فعالیت های مدارس مروجین سلامت با جدیت در حال پیگیری بوده و خدمات پیشگیری را در این مدارس آغاز کرده ایم.

کد خبر 3660068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha