۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹

معاون امور طلاب حوزه های علمیه خبر داد:

ارتقای مهارت‌های شغلی طلاب شاغل در نهادها

ارتقای مهارت‌های شغلی طلاب شاغل در نهادها

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از اجرای طرحی خبر داد که طلاب شاغل در نهادهای نظام از نظر مهارت های شغلی و مدیریتی ارتقا می‌یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملکدار امروز در نشست تعامل حوزه و روحانیون نهادها که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد راه اندازی دوره های آموزشی مهارتی برای طلاب را یکی از درخواست‌های جلسه قبل بیان کرد و گفت: از سال ۹۴ مرکز آموزش‌های مهارتی و مدیریتی در زیر مجموعه معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تاسیس شد که این مرکز آموزش‌های مورد نیاز را برای طلاب در نظر می‌گیرد.

وی آشنا نبودن روحانیون با مهارت‌های شغلی و مدیریتی را یکی از آسیب‌های فعالیت‌های روحانیون در نهادها بیان کرد و افزود: این مشکل، کارایی طلبه‌ها را کم می‌کند، بنابراین دوره های آموزشی مهارتی در ۱۰ سرفصل برگزار می‌شود.

به گفته معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، این دوره ها در سال گذشته در ۵ استان کشور برگزار شد و امسال در استان‌های بیشتری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ملکدار نداشتن مدرک تحصیلی حوزوی را یکی از مشکلات پیش روی طلاب شاغل ذکر کرد و افزود: حدود یک سال و نیم گذشته امتحان اعطای مدرک استخدامی به طلاب شاغل برگزار شد. بعد از مدتی چون مراجعات شاغلان در نهادها زیاد بود، هفته گذشته یک آزمون دیگر با حضور طلاب شاغل که مدرک سطح دو نداشتند برگزار شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تاکید کرد: به افرادی که در این آزمون قبول شوند مدارک استخدامی داده می شود که برای همه نهادها معتبر است.

وی از همه نهادها خواست که برای جذب طلاب از معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه اقدام کنند و در این زمینه اظهار کرد: طلابی که از این مرکز حوزوی جذب شوند مطمئن‌تر هستند.

کد خبر 3660364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha