۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰

حجت الاسلام قرائتی:

پاسخگویی به شبهات دینی در سخنرانی‌ها مورد توجه باشد

پاسخگویی به شبهات دینی در سخنرانی‌ها مورد توجه باشد

قم - رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید احادیثی بیان شود که معتبر باشند، افزود: مبلغان در سخنرانی‌های خود به شبهات دینی پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر چهارشنبه در دومین همایش سراسری دانش آموختگان جامعه الزهرا(س) که در سالن همایش بیداری اسلامی این مرکز برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان و اهمیت قرآن کریم در این ماه، بیان کرد: متأسفانه حوزه‌های ما دیر نسبت به قرآن بیدار شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارکردن با قرآن کریم، کار کردن با طلاست، افزود: اگر دست شما در دست قرآن و اهل بیت(ع) باشد هیچ‌گاه از زندگی خود پشیمان نمی‌شوید.

این مفسر قران کریم با بیان اینکه همه افراد باید در دوره تفسیر قرآن کریم شرکت کنند، افزود: تفسیر نمونه خیلی از آیات را باز کرده است و برای فهمیدن مناسب است و برای تدریس و کلاس داری تفسیر نور توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه روان‌ترین کلمات را در تبلیغ به کار ببرید و به گونه‌ای صحبت کنید که کودکان نیز صحبت‌های شما را بفهمند، افزود: آنچه برای تبلیغ گفته می‌شود باید واجب یا حداقل مستحب باشد، همچنین نیاز جامعه یا حداقل نیاز فرد را برطرف کند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه خنده را در تبلیغات خود بیاورید، افزود: حوزه علمیه قم باید سایت خنده داشته باشد زیرا ما این سایت را راه اندازی کنیم مردم جذب حوزه می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید احادیثی بیان شود که معتبر باشند، افزود: باید در سخنرانی‌های خود به شبهات دینی پاسخ دهید و در همه عبادت‌های خود به نماز تکیه کنید.

استاد درس اخلاق بیان کرد: مطالب زیادی در مورد اسرار نماز وجود دارد و کتاب‌های زیادی در این زمینه نگاشته شده، اما در مورد شیوه‌های دعوت به نماز کتاب‌های کمی تألیف شده است.

وی با تأکید بر اینکه نماز را روان بگویید و واجبات نماز را به کودکان آموزش دهید تا به خواندن نماز علاقمند شوند، افزود: شیطان گام به گام انسان را منحرف می‌کند، شما نیز گام به گام مردم را به آموزه‌های دینی دعوت کنید.

کد خبر 3663199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha