۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران صاحب امنیت پایدار است/اقتصاد حلقه‌ ضعیف زنجیره اقتدار کشور

ایران صاحب امنیت پایدار است/اقتصاد حلقه‌ ضعیف زنجیره اقتدار کشور

خرم آباد- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاراه به اینکه ایران از امنیت پایدار برخوردار است، گفت: در زنجیره طولانی اقتدار کشور یک حلقه ضعیف به نام اقتصاد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین بروجردی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز در کشور مشکلات متعددی در بحث بیکاری وجود دارد که امیدواریم در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد باز شدن گره های بیکاری در عرصه ملی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز در بحران های منطقه ای از یک امنیت پایدار برخوردار است، بیان داشت: حل مشکلات اقتصادی بدون داشتن امنیت پایدار امکان پذیر نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب در اوج اقتدار است، عنوان کرد: امروز حضور جمهوری اسلامی با هدف تامین امنیت این کشور در خارج از مرز های کشور مشهود است هرچند که این حضور مستشاری است ولی اگر این حضور را در بحرانهای عراق و سوریه نداشتیم از مشکلات امنیتی برخوردار بودیم.

بروجردی به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در زنجیره طولانی اقتدار کشور یک حلقه ضعیف به نام اقتصاد وجود دارد زیرا در دوران جنگ کشور حدود هزار میلیارد دلار خسارت دید و بعد از جنگ نیز وابستگی به نفت و توطئه آل سعود و آمریکا باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شد.

وی میزان بدهی فعلی دولت را ۵۴۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: دولت اگر همه هنر خود را به خرج دهد می تواند حقوق ها را پرداخت کند لذا اقتصاد مقاومتی می تواند برای رفع مشکلات اقتصادی راهگشا باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم رفع موانع سرمایه گذاری توسط دولت تاکید کرد و گفت: در منطقه ویژه اقتصادی البرز بخش خصوصی یک بیمارستان مدرن ساخته و برای درمان سرطان یک دستگاه به نام پت اسکن حدود یکسال پیش وارد این بیمارستان کرده و آماده افتتاح است اما وزارت بهداشت اجازه افتتاح آن را نمی دهد.

بروجردی با اشاره به اینکه در کشور تنها چند دستگاه پت اسکن وجود دارد، افزود: از آنجا که دولت هزینه میلیاردی برای خرید دستگاه پت اسکن نداشته و سونامی سرطان نیز در کشور بیداد می کند از وزیر کشور تقاضا داریم این پیام را به وزیر بهداشت و درمان انتقال دهد.

کد خبر 3663344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha