۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۱

ادامه تلاطم هویت اقتصادی ۷۰ ساله

وضعیت کارخانه قند ورامین پیچیده تر شد/ اظهارت متناقض مسئولان

 وضعیت کارخانه قند ورامین پیچیده تر شد/ اظهارت متناقض مسئولان

ورامین-کارخانه قند ورامین به‌عنوان هویت اقتصادی ورامین این روزها حال روز خوشی را ندارد و اظهارات ضدونقیض مسئولان نیز بر این بیماری می‌افزاید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-سید محمد حسن محمودی: کارخانه قند ورامین به‌عنوان هویت اقتصادی ورامین، این روزها حال روز خوشی را ندارد و اظهارات ضدونقیض مسئولان نیز بر این بیماری می‌افزاید.

کارخانه قند ورامین به دلیل پاره‌ای از مشکلات، هم‌اکنون تعطیل بوده و صدها کارگر این کارخانه را به کنج خانه‌های خود برده است، موضوعی که موجب نگرانی کارشناسان و فعالان اقتصادی در ورامین شده است.

کارخانه قند ورامین در حالی باسابقه ۶۰ الی ۷۰ ساله فعالیت رو به تعطیلی رفته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جاری را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کرده و بر حمایت از تولید داخلی تأکید کرده‌اند.

اظهاراتی که بر پیچیدگی سرنوشت کارخانه قند ورامین می‌افزاید

خبرگزاری مهر در ۱۲ اردیبهشت سال جاری در گزارشی با عنوان شوک بزرگ اقتصادی به ورامین/ فرصت شغلی۳۰۰ نفر در آستانه انحلال نوشت که کارخانه قند ورامین به‌عنوان هویت اقتصادی این شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، به‌طوری‌که مدیران این کارخانه به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند که دیگر توانایی اداره این مجموعه را ندارند.

کارشناسان و فعالان اقتصادی شهرستان ورامین اعلام کرده‌اند که تعطیلی کارخانه قند این شهرستان، ضربات جبران‌ناپذیری را به توسعه و رشد اقتصادی این منطقه وارد می‌کند و باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، این امتیاز بزرگ حفظ شود.

موضوع تعطیلی کارخانه قند ورامین آن‌چنان مهم و پیچیده است که این موضوع به صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد و نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی دولت در این زمینه انتقاد کرد.

در این میان اظهارات مسئولان شهرستان ورامین نیز بر پیچیدگی این موضوع می‌افزاید، به‌طوری‌که معاون سیاسی فرماندار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام می‌کند که سرمایه‌گذاران در کارخانه قند ورامین به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند که توانایی اداره این کارخانه را ندارند، درحالی‌که نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که صاحبان کارخانه قند ورامین آمادگی فعالیت در عرصه تولید رادارند.

معاون فرماندار: مسئولان کارخانه قند اعلام کرده‌اند که توانایی اداره کارخانه را ندارند

فرامرز تاجیک معاون فرماندار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مسئولان کارخانه قند ورامین به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند که توانایی اداره این کارخانه را ندارند.

وی افزود: مسئولان شهرستان ورامین ازجمله شورای تأمین این شهرستان با توجه به فرصت شغلی ایجادشده در این کارخانه، نمی‌خواهند که این فرصت از دست برود.

تاجیک با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای حل مشکل کارخانه قند ورامین گفت: در تلاش هستیم تا با بررسی مفاد قرارداد واگذاری کارخانه قند ورامین، بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ کنیم.

نقوی حسینی: صاحبان کارخانه قند ورامین برای حضور در عرصه تولید اعلام آمادگی کردند

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از زاویه دیگری به این موضوع می‌نگرد و می‌گوید: بنده به‌عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به وضعیت کارخانه قند ورامین به دولت تذکر دادم.

وی افزود: ما از دولت نمی‌خواهیم که شغل جدید را در کشور ایجاد و افراد جویای کار را دارای شغل کند، بلکه همین شغل‌های قبلی را حفظ کرده و اجازه از دست رفتن فرصت‌های شغلی را ندهد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: متأسفانه امروز شاهد تعطیلی کارخانه‌هایی با قدمت و سابقه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ ساله در کشور هستیم و این موضوع در دولت کنونی در حال رخ دادن است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه قند ورامین تأکید کرد: کارخانه قند ورامین حدود ۷۰ سال در عرصه اقتصادی حضورداشته و در این دولت تعطیل‌شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای حل مشکل مواد اولیه کارخانه قند ورامین گفت: نشست‌های مکرری در سال گذشته برای حل مشکل مواد اولیه کارخانه قند ورامین برگزار شد و پس از پیگیری‌های متعدد، هویت اقتصادی ورامین راه‌اندازی گردید اما دوباره به دلیل پاره‌ای از مشکلات تعطیل شد.

نقوی حسینی با انتقاد از بی‌توجهی استاندار تهران به موضوع تعطیلی کارخانه‌هایی نظیر کارخانه قند ورامین و پارس سرام قرچک یادآور شد: متأسفانه استاندار تهران این مسائل را پیگیری نکرده و مکاتباتی را با وزیر صنعت و استاندار تهران انجام داده‌ایم و به آنان اعلام کرده‌ایم که اشتغال حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ کارگر با مشکل مواجه شده اما جلسه در این زمینه ترتیب داده نشده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با صاحبان کارخانه قند ورامین تأکید کرد: ما نیز جلساتی را با صاحبان کارخانه قند ورامین برگزار کردیم و به این فعالان اقتصادی اعلام شد که این کارخانه به‌عنوان هویت اقتصادی شهرستان شناخته می شودو با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، باید حفظ گردد.

نقوی حسینی با تأکید بر آمادگی صاحبان کارخانه قند ورامین برای حضور در فعالیت‌های تولیدی گفت: صاحبان کارخانه قند ورامین می‌گویند که جز تولید قصد دیگری را ندارد اما همکاری لازم با آنان نمی‌شود.

وی بیان داشت: کارخانه قند ورامین برای برخی نیروهای فنی خود هزینه‌های بالایی را انجام داده تا به این درجه برسند و به‌راحتی نمی‌خواهد این سرمایه‌گذاری‌ها را از دست بدهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کارخانه قند ورامین را از طریق وزارت صنعت و معدن با جدیت پیگیری می‌کنم.

به هر ترتیب اظهارات مسئولان شهرستان ورامین، پیچیدگی موضوع کارخانه قند ورامین را نشان می‌دهد و این درحالی‌که است که هویت اقتصادی ورامین مدتی است که تعطیل‌شده و حدود ۴۰۰ فرصت شغلی شهرستان ورامین در معرض از دست رفتن قرار دارد.

باید منتظر ماند و دید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل چه سرنوشتی در انتظار هویت اقتصادی ورامین و صدها کارگر این کارخانه است.

 

کد خبر 3663842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha