۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

آیت الله نوری همدانی:

اسلام پاسخگوی همه مشکلات است

اسلام پاسخگوی همه مشکلات است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اسلام پاسخگوی همه مشکلات است و دنیای امروز با مشکلات زیادی روبه رو است و فقیه باید به تمامی مسائل و نیازهای جامعه پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه اظهار داشت: طلبه باید بسیار باسواد باشد و بتواند فقیه شود زیرا فقیه در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان این که طلاب بلندگوی اسلام هستند، افزود: اسلام پاسخگوی همه مشکلات است و دنیای امروز با مشکلات زیادی روبه رو است و فقیه باید به تمامی مسائل و نیازهای جامعه پاسخگو باشد.

استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: طلاب باید مطالعات و مطالب اساتید خود را دسته بندی کرده و آنها را با نظم در دفتری یادداشت کنند زیرا در سال‌های آینده بسیار به مطالبشان نیاز پیدا می‌کنند.

طلاب باید متواضعانه و کریمانه مردم را ارشاد کنند

وی اظهارکرد: طلاب باید متواضعانه و کریمانه مردم را ارشاد و راهنمایی کنند و همچنین برخورد و معاشرتشان با مردم با محبت باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند با عالمی مجالست کنید که مردم را از شک و تردید درآورده و با یقین ارزش‌ها را برساند، مردم را از تکبر به تواضع و از ریا به اخلاص و از حرص و ولع به زندگی متوسط دعوت کند و همچنین مردم را به خیرخواهی و وحدت دعوت کند و خود نیز با تواضع دعوت کننده مردم باشد.

وی ابراز داشت: عالم باید مبارز باشد زیرا اسلام از همان ابتدا دشمن داشته و روز به روز نیز مجهزتر می‌شود و باید در برابر آنها ایستاد.

این مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: ما باید در برابر دشمن قوی باشیم و خود را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده کنیم.

کد خبر 3664454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha