۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش:

ناوگروه کشور هندوستان در منطقه یکم دریایی ارتش پهلو گرفت

ناوگروه کشور هندوستان در منطقه یکم دریایی ارتش پهلو گرفت

بندرعباس - فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش از پهلوگیری ناوگروه صلح و دوستی کشور هندوستان در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیردریادار حسین آزاد پیش ازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت:  دو فروند ناوشکن کشور هند به نامهای (گانگاF۲۲) و (تریکندF۵۱ )در راستای حفظ و ارتقای سطح تعاملات منطقه ایی، به مدت ۴ روز در شهر بندرعباس حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: حضور یگانهای نظامی نیروهای دریایی کشورهای مختلف بخصوص کشورهای منطقه در ایران به منظور گسترش و  رساندن پیام صلح و امنیت در عرصه دریا است و همچنین این روابط در راستای افزایش فعالیت های نظامی و دوستی در منطقه است.

دریادار آزاد گفت: حضور نیروهای فرامنطقه ایی در این منطقه قطع یقین به خاطر منافع کشورهای منطقه نیست و ما معتقدیم که تعاملاتی که بین کشورهای منطقه وجود دارد، روابط در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی به امنیت و صلح در  عرصه دریا کمک می کند.

به گفته وی، در یکسال گذشته این دومین ناوگروه هندی است که در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا می کند. سه ماه گذشته یک فروند ناوشکن الوند در مراسم استقلال کشور هند در کنار دیگر کشورها حضور پیدا کرد و این تعاملات و ارتباط دوجانبه بین نیروی دریایی هند و ایران از قدیم بوده و در آینده هم خواهد بود.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: مهمترین برنامه های پیش بینی شده در سفر این ناورگروه هندی، تمرین مشترک دریایی جهت تبادل اطلاعات نظامی و تبادل تجربیات دریایی و دیدار با مقامات بلند پایه استان و دیدار از شهر و اماکن مذهبی و توریستی، انجام مسابقات ورزشی و فرهنگی با کارکنان نیروی دریایی خواهد بود.

ناخدا آمول ام سابنیس فرمانده ناوگروه هندی ضمن خوشحالی و خرسندی گفت: ایران و هند روابط تاریخی با همدیگر دارند و حضور ما در  اینجا به منظور ادامه و استحکام این روابط است.

کد خبر 3666556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha