۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸

فرماندار ویژه شهرستان میناب:

آموزشکده فنی خواهران میناب راه اندازی می شود

آموزشکده فنی خواهران میناب راه اندازی می شود

میناب - فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: آموزشکده فنی خواهران میناب راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر مهدی نخعی ظهر یکشنبه در نشستی با مدیرکل حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در دفتر فرمانداری میناب گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساختهای توسعه شهرستان میناب کسب مهارتهای فنی و حرفه ای اولویت اصلی برای جوانان جویای کار است.

نخعی با بیان اینکه رویکرد سیستم آموزشی کشور نیازمند تغییر نگرش از آموزش تئوری محض به ارائه آموزش های کاربردی و عملی است، گفت: دانشگاه فنی یکی از عوامل موثر ایجاد تغییر در این زمینه است.

نخعی عنوان داشت : ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فارغ التحصیلان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و سایر دانشگاهها جهت راه اندازی کسب و کار و حمایت و پشتیبانی از این افراد در ادامه کار یکی از اهداف مجموعه مدیریت شهرستان بعنوان اجرای طرح پایلوت در سطح کشور در حال برنامه ریزی و هماهنگی است که بزودی در شهرستان میناب اجرایی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب اظهار داشت: ایجاد ارتباط و پیوند بین مراکز علمی و صنعت بعنوان یکی از اهداف دانشگاهها برای مهارت آموزی باید باشد تا شاهد رونق و تقویت تولید و همچنین ایجاد اشتغال در کشور باشیم.

در ادامه این جلسه حمید یزدانیان مدیرکل حراست دانشگاه فنی کشور با بیان اینکه کسب مهارتهای فنی و حرفه ای یکی از اولویت های آموزشی کشور است که با دارا بودن رشته های مختلف، ۹۰ نوع شغل را پوشش می دهد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نیاز به گسترش رشته های متنوع شغلی داریم.

این مسئول در ادامه عنوان داشت: هم اکنون با توجه به تاکید دانشگاه فنی بر مهارت آموزی عملی، بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در کشور جذب بازار کار در مراکز صنعتی و تولیدی می شوند یا بعنوان کارآفرین به ایجاد شغل می پردازند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرایی راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای خواهران میناب گفت : راه اندازی این مرکز علمی با رشته های متنوع و کاربردی در دستور کار دانشگاه مرکزی فنی کشور قرار دارد و امیدواریم بزودی شاهد شروع به فعالیت این دانشکده باشیم.

کد خبر 3671200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha