۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۱۴

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه:

اورامانات بیشترین توسعه نیافتگی رااز نظرگسترش مدارس غیردولتی دارد

اورامانات بیشترین توسعه نیافتگی رااز نظرگسترش مدارس غیردولتی دارد

کرمانشاه- مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات بیشترین توسعه نیافتگی را در استان کرمانشاه از نظر گسترش مدارس غیردولتی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان محبی عصر امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه در بحث توسعه مدارس غیردولتی جایگاه مطلوبی ندارد و جزو استان‌های بیست و سوم و یا بیست و چهارم کشور در این زمینه هستیم.

وی پیرامون توزیع مدارس غیردولتی در استان افزود: بیشتر مدارس غیردولتی در شهر کرمانشاه است و در منطقه‌ای چون اورامانات با وجود ۴۰ دانش آموز حتی یک مدرسه غیردولتی نداریم و در صحنه ۴ مدرسه غیردولتی، گیلانغرب ۴ مورد، سرپل ذهاب ۲ مورد و سنقر نیز ۲ مدرسه غیردولتی داریم.

محبی بیشترین توسعه نیافتگی از نظر گسترش مدارس غیردولتی را مربوط به شهرستان‌های استان و به ویژه منطقه اورامانات دانست و افزود: لازم است در این مناطق عنایت ویژه‌ای شود.

وی در خصوص میزان مشارکت‌های عمومی در آموزش و پرورش استان نیز گفت: سال گذشته استان کرمانشاه در زمینه حضور خیرین در ساخت مدرسه مقام سوم را کسب کرد و حتی خیرانی داریم که در شهر کرمانشاه ۶ مدرسه ساختند.

محبی با اشاره به کمک ۵۰ میلیاردی خیران در ساخت مدارس طی سال گذشته افزود: ۸ میلیارد تومان از سوی مردم و اولیای دانش آموزان به آموزش و پرورش استان کمک شده است.

وی با اشاره به انجام طرح سنجش سلامت برای دانش آموزان پایه نخست ابتدایی در استان، گفت: این اقدام حرکتی ارزشمند و موثر برای شناسایی موارد خاص همچون کودکان مبتلا به مشکلات جسمی - حرکتی، بینایی، شنوایی و... است و بیش از ۲۷ هزار دانش آموز غربالگری می‌شوند.

کد خبر 3671575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha