۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸

امسال؛

جمعیت تحت‌پوشش سوادآموزی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

جمعیت تحت‌پوشش سوادآموزی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر - معاون سواد آموزی استان بوشهر گفت: امسال جمعیت تحت‌پوشش سوادآموزی در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت سوادآموزی بوشهر، غلامرضا دانش‌فر با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در ترغیب والدین دانش آموزان به سواد آموزی اظهار داشت: از آغاز مبارزه با پدیده شوم بی‌سوادی تاکنون که با فرمان امام(ره) در سال ۵۸ آغاز شد مدیران مدارس به عنوان سنگربانان مبارزه با جهل و دیده‌بانان عرصه علم و دانش همواره بار سنگین آموزش را بر دوش می‌کشند.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس با تلاشی دو چندان در بالا بردن مشارکت خانواده‌ها و تشویق والدین دانش‌آموزان در امر مقدس سوادآموزی ایفای نقش کنند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با اشاره به میزان باسوادی در افراد زیر ۵۰ سال در استان بوشهر تاکید کرد: نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان بوشهر ۹۵.۵۴ صدم درصد است که با برنامه‌ریزی انجام شده امسال این میزان به ۹۶ درصد افزایش می‌یابد.

دانش‌فر تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ها ومناطق برای مشارکت تمامی مردم، دستگاه‌های دولتی، نهادهای اجتماعی با هدف تحقق اهداف پیش‌بینی شده در به صفر رساندن بی‌سوادی در استان بوشهر باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سوادآموزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ادامه می‌یابد گفت: سال گذشته با تلاش، وفاق و همدلی همکاران فرهنگی تمام برنامه‌ها تحت پوشش قرار گرفت و امسال نیز به منظور رفع معضل بی‌سوادی در استان بوشهر، حتی بیش ازسهمیه تعیین شده از جامعه هدف تحت پوشش قرار می‌گیرد بنابر این برنامه‌های سوادآموزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ادامه می‌یابد.

کد خبر 3673289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha