۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

۱۱۰ طرح اشتغالزایی در استان کرمانشاه به سرانجام می رسد

۱۱۰ طرح اشتغالزایی در استان کرمانشاه به سرانجام می رسد

کرمانشاه - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: درصدد هستیم از مجموع ۳۷۴ فقره اشتغالزایی استان، تا پایان امسال ۱۱۰ فقره محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حقیقی صبح سه شنبه در کارگروه شورای اشتغال در استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: ۹۲ درصد سرمایه گذاری استان در بخش صنایع کوچک و تنها چهار درصد در بخش صنایع بزرگ انجام می شود در حالی که سرانه صنایع کوچک ۶۳ میلیون تومان، صنایع سرمایه گذاری ۶۶ میلیون و صنایع بزرگ ۱۸۹ میلیون تومان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین ۵۰ درصد از سرمایه گذاری های استان مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی است که در آن صنعت ۲۵ درصد سرمایه گذاری می شود بنابراین صنایع شیمیایی و سلولزی صنعتی سرمایه بر بوده و استان کرمانشاه به سمت صنایع سلولزی با اشتغال پایین بوده است.

حقیقی با اشاره به اینکه این موضوع در صنایع کوچک و پایین صدق نمی کند، گفت: از آنجا که در مقوله سرمایه گذاری حرکت به سمت سرمایه گذاری متوسط مبتنی بر صنایع خودرو، صنایع غذایی و.. است می توانیم جهت را از صنایع سرمایه بر به صنایع اشتغالزا تغییر دهیم.

وی صنایع غذایی را یک پایلوت برای سرمایه گذاری مبتنی بر صنایع غذایی و شیمیایی خواند و افزود: این وضعیت نشان دهنده این است که استان کرمانشاه ظرفیت ایجاد صنایع بزرگ از جمله صنایع مبتنی بر منابع آبی، برق، گاز و .. را دارد اما در جذب سرمایه گذاری های متوسط و خرد مردمی موفق نبوده ایم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در توسعه صنعتی برخی از مناطق با محدودیت مواجه هستیم و باید در این مناطق به سمت مقوله های گردشگری، کشاورزی، باغداری و تجارت مرزی و خرد حرکت کنیم.

حقیقی گفت: یک هزار و ۸۴۴ جواز تاسیس در استان وجود دارد که اگر ۳۷۴ مورد حمایت شود به توسعه اقتصادی مطلوب نزدیک می شود؛ برای این امر ۱۹۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است تا ۹ هزار و ۱۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد شود که در صورت همت مدیران تا ابتدای سال ۹۷ این امر محقق می شود.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم از مجموع ۳۷۴ فقره اشتغالزایی در استان، تا پایان امسال ۱۱۰ فقره محقق شود، از امکان سنجی ۲۰۰ طرح در استان خبر داد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از دریافت سهم ۲.۶ درصدی از مبانی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۲۳۸ فقره اشتغال در واحدهای کوچک، ۲۶ فقره در واحدهای متوسط و ۵۳ فقره در طرح های نیمه تمام ایجاد می شود که این امر به تسهیلات چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

حقیقی تکمیل طرح های راکد، نیمه تمام و کمتر از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله اولویتهای تحقق پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سقف اعتبار تعیین شده برای صنایع کوچک و متوسط هریک دو میلیارد تومان و طرح های نیمه تمام سه میلیارد تومان است.

وی شناسایی ۲۴۰ فقره واحد صنعتی راکد و ۲۱۲ فقره واحد نیمه فعال، فعالسازی ۵۰ واحد تعطیل، فعالسازی ۲۴ واحد نیمه فعال، شناسایی طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و استفاده از ظرفیتهای موجود استان در به بهره رسانیدن طرح های نیمه تمام را از جمله برنامه های امسال صنعت و معدن استان در بخش پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست.

حقیقی مجموع اشتغالزایی ایجاد شده در بخش طرح های اقتصاد مقاومتی امسال را شش هزار نفر اعلام و عنوان کرد: برای تحقق این امر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با پذیرش ایجاد ۱۵ هزار اشتغالزایی در امسال افزود: در حوزه صنعت پیش بینی می شود امسال حدود شش هزار اشتغال ایجاد شود این در حالی است که سال گذشته سهم اشتغال این حوزه دو هزار و ۶۲۷ نفر بوده همچنین برای بخش تجارت اشتغالزایی به تعداد هشت هزار و ۶۰۶ نفر پیش بینی می شود که این آمار در سال گذشته پنج هزار و ۸۵۹ نفر بوده است.

کد خبر 3673940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha