۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳

رئیس ‌شورای کلیسای پروتستان آلمان:

درس اسلام باید در تمامی مدارس آلمان تدریس شود

درس اسلام باید در تمامی مدارس آلمان تدریس شود

رئیس شورای کلیسای پروتستان آلمان، بدفورد اشتروم درخواست کرد که در تمامی مدارس آلمان درس دین اسلام برگزار شود. وی معتقد است از این طریق جوانان کمتری به سمت گروه‌های افراطی کشیده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بدفورد اشتروم رئیس ‌شورای کلیسای پروتستان آلمان از دولت این کشور خواست تا امکان ایجاد واحدهای درسی دین اسلام را در مدارس آلمان ایجاد کند.

 وی در یک سخنرانی نیز اعلام کرد که کلیساها و مجامع دینی در این باب با یکدیگر همکاری کرده و امور آموزشی مربوط به دروس دینی به ویژه اسلام را بر عهده گیرند. به علّت حضور گسترده پناهجویان مسلمان و جامعه‌ی وسیع مسلمان به نظر می‌رسد شناخت دوطرفه برای جامعه مسلمانان و جامعه آلمان ضروری باشد.

 در این خصوص پس از شکی که در حادثه‌ی شب عید سیلوستر در کنار راه‌آهن کلن به وجود آمد، مباحث زیادی راجع به اسلام و جامعه مسلمانان در آلمان پیش آمد.

 علاوه بر اقدامات رسمی که دولت آلمان به تنهایی برای حفظ ثبات جامعه خود و مسلمانان انجام می‌دهد، گروه‌های زیادی هستند که تدوین یک برنامه اساسی جهت کنترل رشد اسلام هراسی و گرایش جوانان مسلمان به افراطی ‌گری را پیگیری می‌کنند. تابحال شش ایالت از شانزده ایالت آلمان درس دین اسلام را به عنوان درس رسمی در مدارس خود ارائه می‌کنند.

در کنار این پیشنهاد، طرح‌های سنجیده و قابل‌تأملی نیز وجود دارند، از این طرح‌ها می‌توان آموزش زبان عربی، کردی و فارسی نیز نام برد. در نگاهی ابتدایی ممکن است گسترش فرهنگ و زبان و یا دین کشورهای شرقی در مدارس و محیط‌های آموزشی آلمان کار سنجیده‌ای نباشد، که اتّفاقاً مخالفت‌هایی در این زمینه وجود داشته است، امّا این موضوع در جهت همگرایی اجتماعی در آلمان بسیار اهمیت دارد.

از یک سو اطلاعات شهروندان آلمانی نسبت به دین اسلام بسیار کم است و حتّی با مسلمانان ارتباط زیادی ندارند و از سوی دیگر مسلمانان که وارد اروپا و یا آلمان می‌شوند، عموماً تصویر دیگری از دین خود را در این جامعه می‌یابند. شاید هم‌سو شدن مسلمانان و جامعه آلمان کمک زیادی را در رفع سوء‌تفاهمات نسبت به یکدیگر داشته باشد. از این رو مدارس محیطی مناسب و ابتدایی برای درک ساده یک دین و دو ذهنیت هستند.

کد خبر 3674299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha