۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم مطرح شد؛

نیاز جوانان رفع شود/ تبدیل فروشگاه‌ محصولات فرهنگی به اغذیه فروشی

نیاز جوانان رفع شود/ تبدیل فروشگاه‌ محصولات فرهنگی به اغذیه فروشی

قم - اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در جلسه این ستاد بر لزوم توجه به جوانان و رفع نیازهای آن‌ها تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع جوانان و اوقات و فراغت آنان همواره با نزدیک شدن به ایام تعطیلات مورد توجه و بحث قرار می‌گیرد. برگزاری جلسه برای بررسی نیازهای جوانان توسط دستگاه‌های متولی در قم فقط سه روز در سال برگزار می‌شود و در آن روز نیز مسئولان با تکرار مکررات ختم جلسه را اعلام می‌کنند.

با گذشت زمان و سال‌ها و پیشرفت علم و فناوری اوقات و فراغت جوانان نیز نسبت به گذشته رنگ و روی دیگری به خود می‌گیرد و در این باره لازم است مسئولان کشور همسو با آن‌ها برای جوانان امکاناتی فراهم کنند تا آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر جامعه نشود.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و اعضای ستاد در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه اعضای ستاد به جوانان و نیازهای آن‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره کردند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

تبدیل فروشگاه‌های محصولات فرهنگی به اغذیه فروشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این جلسه به موضوع کاهش تولیدات محصولات فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: متأسفانه با کاهش و یا حذف یارانه مراکز فرهنگی و هنری با مشکل روبه رو شده‌اند و تولیدات آن‌ها کاهش یافته است.

حجت الاسلام عباس دانشی ابراز کرد: در خصوص چاپ و نشر کتاب در حال نزدیک شدن به میانگین جهانی بودیم که شاهد کاهش عناوین و تیراژ کتب شدیم.

وی افزود: بسیاری از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی در قم در حال تعطیل شدن هستند و به اغذیه فروشی و فست فود جای خود را می‌دهند و متأسفانه ما اعتباری برای حمایت از این افراد که رتبه‌های علمی ملی و بین‌المللی دارند، نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: اگر برای این اتفاق‌ها چاره‌اندیشی نشود مشکلات ما روز به روز افزایش می‌یابد.

لزوم جبران عقب ماندگی‌های تخصیص اعتبار به بانوان

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری قم نیز در این جلسه ابراز کرد: مصوبات کشور عام هستند اما متأسفانه به بانوان کمتر تخصیص می‌یابد و لازم است با تخصیص اعتبار بیشتر به بانوان عقب ماندگی‌های تاریخی گذشته تا حدودی جبران شود.

معصومه ظهیری با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد: لازم است برای حمایت از سمن‌ها مالیاتی از آن‌ها گرفته نشود تا برای انجام کارشان انگیزه داشته باشند.

کوتاهی و قصور کرده‌ایم

فرماندار قم نیز با بیان این که آمار بالای آسیب‌های اجتماعی زیبنده شهر قم نیست، اظهار کرد: ما در این باره کوتاهی و قصور کرده‌ایم و این دلیل نمی‌شود برنامه‌ای برای رفع آن نداشته باشیم.

رضا سیار ادامه داد: نیاز جوانان بخش‌های قم با یکدیگر کاملاً متفاوت است و موضوع فراغت جوانان روستایی قم باید دستور کار قرار گیرد.

امکانات ورزشی دستگاه‌ها در اختیار جوانان قرار گیرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز بر انتفاعی استفاده کردن از امکانات ورزشی در قم اشاره کرد و افزود: اماکن ورزشی که در اختیار دستگاه‌ها است باید در اختیار جوانان قرار گیرد نه این که هر که توان بیشتری داشته باشد بیشتر از امکانات بهره ببرد.

موضوع نظارت سمن‌ها بر دستگاه‌هایی که در خصوص جوانان فعالیت می‌کنند در این جلسه مطرح شد که با مخالفت تعدادی از اعضا مواجه شد.

آن‌ها در بیان دلیل مخالفت خود عنوان کردند که سازمان‌های مردم نهاد خودشان بر اساس قانون شکل گرفته‌اند و دولت باید بر آن‌ها نظارت کند و آن‌ها چگونه می‌توانند بر دستگاه‌ها نظارت کنند در حالی که از قوانین اطلاعی ندارند.

کد خبر 3674817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha