۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر:

مرحله دوم شناسایی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اجرا شد

مرحله دوم شناسایی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اجرا شد

مرحله دوم شناسایی استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با هدف شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت علمی و پژوهشی آنان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن باقریه، مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در این رابطه اظهار کرد: فاز دوم شناسایی نخبگان حوزه علمیه خراسان با شرکت ۹۵ نفر از نامزدهای استعداد برتر سطوح مقدمات، یک، دو، سه و چهارحوزه از ابتدای سال جاری آغاز و ۷۱ نفر از این افراد در مصاحبه مربوطه شرکت کرده‌اند.

وی افزود: پس از شناسایی برترین ها و مصاحبه با آن‌ها، اسامی این افراد برای تایید کمیسیون‌ و هیأت امنای نخبگان حوزه‌های علمیه کشور به قم ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام باقریه شرط معدل را به عنوان شرط لازم قرار گرفتن در فرآیند شناسایی استعدادهای برتر حوزوی معرفی کرد و در این رابطه توضیح داد: سوابق تدریسی و پژوهشی طلاب نقش بسزایی در ارزشیابی استعدادهای برتر و تأیید نهایی آنها دارد.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: حمایت‌های علمی، پژوهشی و خدماتی از استعدادهای برتر شناسایی شده، منوط به حفظ شرایط ممتازی است.

وی شناسایی، جذب نخبگان و کشف استعدادهای برتر و هم‌چنین حمایت و نظارت‌های علمی را از جمله وظایف دفتر نخبگان حوزه علمیه خراسان دانست و گفت: طلاب در سطوح مقدمات، یك، دو، سه و چهار حوزه شناسایی شده و در دو سطح ممتازان و استعدادهای برتر دسته‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام باقریه با اشاره به قرارگرفتن لینک ثبت‌نام استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان برای شروع فاز سوم شناسایی و جذب استعدادهای برتر بر روی سایت این مرکز، خاطرنشان کرد: طلاب ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنما و کاربرگ‌های ثبت‌نام می‌توانند در سه ماهه تابستان امسال نسبت به ثبت‌نام خود در فاز سوم این طرح اقدام کنند.

وی در پایان در مورد هدف جذب و حمایت از نخبگان در دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: این طرح در راستای پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزه‌های علمیه و با هدف شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزه، حمایت از آنها و استفاده بهینه از ظرفیت علمی و پژوهشی این افراد صورت می‌گیرد.

کد خبر 3675010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha