۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰

مدرس حوزه و دانشگاه:

برای درک قرآن نیازمند اهل بیت(ع) هستیم

برای درک قرآن نیازمند اهل بیت(ع) هستیم

قم - استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای اینکه بتوانیم از قرآن استفاده کنیم، خداوند اهل بیت(ع) را فرستاده است تا آیات قرآن را به صورت عملی برای ما نازل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسانه سادات شیرازی ظهر پنجشنبه در همایش طلاب غیر حضوری جامعه الزهرا(س) که در تالار بیداری اسلامی این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه ماه ضیافت الله در شب قدر، جایزه اختصاصی پیغمبر اکرم(ص) است، افزود: به خاطر بندگی پیامبر(ص) در این دنیا شب قدر به عنوان جایزه داده شده است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم از قرآن و سفره رنگارنگی که از سوی خداوند به رایگان در اختیار ما قرار داده شده استفاده کنیم، خداوند اهل بیتی فرستاده که آیات قرآن را به صورت عملی برای ما نازل کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه برای درک شب قدر، اهل بیت(ع) کلاس غیر حضوری گذاشته‌اند، افزود: افرادی که اهل زیارت باشند باید از طریق دعاها وظایف خود را پیدا کنند و از طریق این وظایف به شب قدر دسترسی یابند.

وی هدف از ماه رجب و شعبان را رسیدن به شب قدر دانست و افزود: در شب قدر هرسال عنایات جدیدی از جانب پروردگار به ما می‌شود.

شیرازی افزود: اگر امام سجاد(ع) دعای مکارم الاخلاق را بیان نمی‌کردند جمله پیامبر(ص) در خصوص معنی کرامت‌های اخلاقی برای ما نامفهوم بود.

وی با بیان اینکه ظاهر صلوات با باطن آن متفاوت است، ادامه داد: متأسفانه به باطن صلوات توجه چندانی نمی‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اگر بخواهیم خانواده‌ها را از سوی ظلمت به سوی نور سوق دهیم باید تسلیم پیامبر(ص) و خاندانش باشیم.

شیرازی عنوان کرد: در سوره بقره به افرادی که بر آنها مصیبتی وارد می‌شود صلوات از جانب خدا می‌رسد و خداوند آنها را هدایت می‌کند.

وی اظهار کرد: معیار برای مسلمانان، اهل بیت(ع) هستند و ما باید خود را ملازم با اهل بیت(س) کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: شفقت به همسر، شفقت به فرزند، شفقت به مردم و شفقت به گناهکاران چنانچه رعایت شوند در زندگی به موفقیت می‌توان دست یافت.

وی ابراز کرد: اگر خداوند از صبر و شفقت و ایثار سخن می‌گوید در خانواده امیر المومنین(ع) این‌ها قابل مشاهده است.

شیرازی عنوان کرد: پنج رکن اساسی خانواده شامل عشق، ارتباط میان افراد، اعتماد متقابل، گذشته و ایثار می‌شود.

کد خبر 3675470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha