۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

از سوی نشر قومس منتشر شد؛

ماراتن مذاکرات هسته ای، از سعدآباد تا کوبورگ

ماراتن مذاکرات هسته ای، از سعدآباد تا کوبورگ

نشر قومس کتاب«ماراتن مذاکرات هسته ای، از سعدآباد تا کوبروگ» را در اردیبهشت ماه روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ماراتن مذاکرات هسته ای، از سعدآباد تا کوبروگ» به قلم نادر انتصار رئيس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بوستون و کاوه افراسیابی، استاد دانشگاه بوستون آمریکا در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شد.

این کتاب توسط سعید جعفری و روح الله فقیهی که در ادوار مختلف مذاکراتی بعنوان خبرنگار همراه تیم هسته ای حضور داشته اند، ترجمه شده است.

ماراتن مذاکرات هسته ای که با نگاهی تاریخی و البته تحلیلی به پیشینه برنامه هسته ای ایران در زمان رژیم پهلوی پرداخته، در ادامه به صورت دقیق تر به کلیه ادوار مذاکراتی در دوران روحانی، لاریجانی، جلیلی و ظریف پرداخته است.

یکی از نکاتی که این اثر را از دیگر کتب مشابه متمایز می‌کند، نگاهی حقوقی و البته راهبردی به آثار و تبعات تصمیمات و توافقاتی است که طرفین در طول روندهای مذاکراتی به آن دست یافته اند.

این اثر بیش از اینکه یک روایت صرف تاریخی باشد، بیشتر بر ابعاد، پیش نیازها و تبعات تصمیمات سیاسی، حقوقی و فنی طرفین پرداخته است. ضمن اینکه نویسندگان با گفتگو با اعضای تیم های مذاکره کننده طرفین به برخی اسناد دست اول دست یافته اند که برای نخستین بار منتشر شده اند.

نکته دیگر قابل توجه در خصوص این اثر، افزوده شدن یک فصل اضافه در ترجمه فارسی است که نویسندگان کتاب به صورت اختصاصی در اختیار مترجمان قرار داده اند و در نسخه انگلیسی که سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شده است این فصل وجود ندارد.

این کتاب که نشر قومس آنرا منتشر کرده در ده فصل و ۲۷۷ صفحه تنظیم شده است و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۷۰۰۰ تومان در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 3677851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha