۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان:

۷۴ تا ۱۲۴ ساله‌ها بیشترین فوتی‌های سال ۹۴ اصفهان/اعلام قیمت قبر

۷۴ تا ۱۲۴ ساله‌ها بیشترین فوتی‌های سال ۹۴ اصفهان/اعلام قیمت قبر

اصفهان - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در سال ۹۴ سنین ۷۴ تا ۱۲۴ ساله‌ها با آمار دو هزار و ۴۰۰ نفر بیشترین تعداد فوتی‌های اصفهان بودند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیشترین دلیل مرگ و میر در اصفهان بیماری‌های قلبی ،عروقی و سکته بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته در باغ رضوان اصفهان چهار هزار و ۹۰۰ نفر دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد فوتی‌های سال گذشته مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در بین سنین ۷۴ تا ۱۲۴ ساله بودند، ابراز داشت: این بازه سنی دو هزار و ۴۰۰ نفر از فوتی‌های شهر اصفهان را شامل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در خصوص آمار فوتی‌های دیگر گروه سنی نیز بیان داشت: از این رو سن کمتر از یکسال ۳۴ نفر، یک تا پنج سال ۲۶ نفر، شش تا چهارده سال ۲۴ نفر،۱۵ تا ۲۹ سال ۱۹۰ نفر، ۳۰ تا ۴۴ سال ۲۸۰ نفر، ۴۵ تا ۵۹ سال ۶۰۰ نفر و در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال یک هزار و ۲۵۰ نفر فوتی در سال گذشته داشته‌ایم.

وی در خصوص تفکیک جنسیتی فوتی‌های سال گذشته شهر اصفهان که در باغ رضوان دفن شده‌اند نیز بیان داشت: در سال ۹۴ دو هزار زن و دو هزار و ۸۰۰ مرد فوت کرده‌اند.

پرورش در ادامه با بیان اینکه از سال ۶۳ تاکنون ۱۲۳ هزار نفر در باغ رضوان دفن شده‌اند، گفت: همچنین تاکنون ۵۶ هزار قبر در این آرامستان پیش فروش شده است.

دفن ۳۸۰ مجهول‌الهویه درباغ رضوان

وی همچنین اضافه کرد: از ابتدای راه‌اندازی باغ رضوان تاکنون ۳۸۰ مجهول‌الهویه، سه هزار و ۶۰۰ نفر مرده‌زایی، یک هزار و ۲۰۰ عضو قطع شده در باغ رضوان دفن شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در خصوص آرامستان‌های محلی اصفهان نیز بیان داشت: در حال حاضر ۱۸ آرامستان در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان فعال هستند، ادامه داد: این آرامستان‌ها به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند.

وی افزود: همچنین در شهر اصفهان هشت آرامستان در کنار بقاع متبرکه وجود دارد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ساماندهی می‌شوند.

پرورش در خصوص قیمت فروش قبر در باغ رضوان نیز بیان داشت: در حال حاضر حداقل قیمت دفن ۲۰۰ و حداکثر قیمت آن سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است ضمن اینکه کف قیمت پیش فروش قبر ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت فروش قبر در سال جاری نیز پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مصوب شده است.

کد خبر 3679722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha