۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی:

شورای شهر بر انتقال راه آهن اصرار دارد/کمربندی جنوبی مطالبه جدی

شورای شهر بر انتقال راه آهن اصرار دارد/کمربندی جنوبی مطالبه جدی

ورامین-وضعیت تداخل حریم شهری ورامین، پیشوا، موضوع انتقال راه آهن از شهر ورامین و بررسی استقلال شهرک صنعتی خیرآباد از ورامین محور گفت و گو با نماینده مردم ورامین در مجلس بود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی موضوعات و مسائل مهم شهرستان ورامین در حضور اعضای شورای اسلامی و مدیریت شهری ورامین اظهار داشت:موضوعات مهمی در جلسه و نشست با اعضای شورای اسلامی شهر ورامین مطرح شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، تعیین تکلیف حوزه های شهرستانی را یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان دانست و افزود: امروز مشکلاتی در حوزه های شهرستانی سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک وجود دارد که مسائل مطرح شده در میان دو شهرستان پیشوا و ورامین بیش تر است.

تداخل حریم شهری مشکلات جدی را به وجود آورده است

وی با اشاره به این نکته که برخی روستاها با اینکه به ورامین نزدیک تر هستند در حوزه استحفاظی پیشوا قرار گرفته اند، ادامه داد: برخی روستاها با اینکه به ورامین نزدیک تر هستند در حوزه پیشوا تعریف می شوند و برخی از روستاها که به پیشوا نزدیک هستند، در حوزه شهرستان ورامین قرار دارند.

نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی اضافه کرد: تداخل حریم شهری ورامین، یکی از موضوعاتی بود که از سوی اعضای شورای اسلامی و شهرداری مطرح شد و این معضل، مشکلات جدی را در این زمینه ایجاد کرده است.

شورای شهر بر انتقال راه آهن از شهر ورامین اصرار دارد

نقوی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع راه اندازی مترو در ورامین اشاره کرد و بیان داشت: موضوع چگونگی اجرای پروژه مترو در ورامین نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر ورامین به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

وی تأکید کرد: شورای اسلامی شهر ورامین به نظر قبلی خود اصرار و اعلام کرد که بر اساس طرح تفصیلی ورامین باید راه آهن از شهر ورامین خارج شود.

پروژه کمربندی جنوبی ورامین به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری می شود

نقوی حسینی متذکر شد: اعضای شورای شهر ورامین تأکید کردند که باید موضوع انتقال راه آهن دنبال گردد، ولو در حال حاضر اجرایی نشود و در برنامه بلند مدت قرار بگیرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، موضوع کمربندی جنوبی را از دیگر مباحث مطروحه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر ورامین عنوان کرد و افزود: مقرر شد تا تأمین اعتبار برای پروژه کمربندی جنوبی ورامین در شورای برنامه ریزی استان تهران که در ورامین برگزار خواهد شد، مطرح شود.

شهرک صنعتی خیرآباد به شرط اضافه شدن به محدوده ورامین مستقل خواهد شد

وی گفت: همچنین مقرر شد تا پیگیری های لازم برای تأمین اعتبارات آلایندگی ورامین و کمک به تکمیل پروژه کمربندی جنوبی با جدیت دنبال شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت شهرک صنعتی خیرآباد نیز بیان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر ورامین بر مصوبه خود درباره موضوع شهرک صنعتی خیرآباد تأکید و اعلام کردند که موافق مستقل شدن این شهرک صنعتی هستند اما مشروط بر آنکه به محدوده ورامین اضافه شود.

 

کد خبر 3681956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha