۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵

مجوز تشکیل انجمن علمی تغدیه صادر شد

مجوز تشکیل انجمن علمی تغدیه صادر شد

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور گفت: مجوز تشکیل انجمن علمی تغذیه ایران از سوی کمیسیون انجمنهای علمی گروه پزشکی صادر شده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا استقامتی گفت: وظیفه ذاتی وزارت بهداشت ایجاب می کند تا با هموار کردن مسیر تشکیل انجمن های علمی راه فعالیت در یک حوزه تخصصی را هموارتر کند . همه ما بر این امر واقفیم که توسعه و پیشرفت مستمر رشته‌ها و گرایش های علمی در حوزه پزشکی امری اجتناب ناپذیر است و به تبع آن گسترش تشکل های علمی مرتبط نیز یک ضرورت خواهد بود.

 وی گفت: برای مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جای تعجب است که در دنیای امروز چگونه ممکن است اعضای یک تشکل علمی نسبت به توسعه تشکل های علمی دیگر معترض باشند در حالیکه اساس و بنیاد تشکیل خود آن تشکل نیز توسعه دانش و ایجاد نیازهایی جدید در یک رشته تخصصی بوده است.

 دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور در ادامه گفت: بهر حال استراتژی و وظیفه ذاتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایجاب می کند تا با هموار کردن مسیر تشکیل انجمن های علمی راه فعالیت در یک حوزه تخصصی را هموارتر کند.

 دکتر استقامی افزود: در این راستا، رعایت کلیه جوانب امر و قوانین موضوعه، همچنین اخذ نظر کلیه صاحبنظران مرتبط و اتخاذ بهترین تصمیمات و سیاست های نظام سلامت، مدنظر بوده و هست.

 دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور در ادامه گفت: بر این اساس تشکیل انجمن علمی تغذیه ایران که مسیر تقریبا دو ساله کارشناسی ضرورت تشکیل آن در کمیسیون انجمنهای علمی گروه پزشکی طی و نظر مثبت اکثریت قاطع افراد و تشکل های علمی مربوطه نیز اخذ شده است بعنوان یک ضرورت علمی و با اهداف و وظایفی کاملا متفاوت از سایر انجمنهای مربوط به رشته تغذیه تشخیص داده شده و مجوز آن از سوی کمیسیون انجمنهای علمی گروه پزشکی صادر شده است.

وی گفت: این وزارتخانه انتظار دارد فارغ‌التحصیلان و سرمایه های علمی کشور با استقبال از توسعه تشکل های علمی به بلوغ و بالندگی دانش تخصصی در رشته‌های مختلف کمک کرده و از رفتارهای به دور از شئونات یک جامعه فرهیخته پرهیز کنند.

کد خبر 3682050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha