۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵

جانشین معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان همدان:

۹۰ درصد کودکان کار در استان همدان دارای سرپرست هستند

۹۰ درصد کودکان کار در استان همدان دارای سرپرست هستند

همدان - جانشین معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۹۰درصد کودکان کار در استان همدان دارای سرپرست هستند، گفت: پارسال ۳۱۸ کودک کار در همدان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شایگان‌نریمان ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش «کودکان کار» در همدان که به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک برگزار شد، افزود: آگاه‌سازی خانواده‌های کودکان کار در خصوص آسیب‌های اجتماعی کار کودکان از اهداف سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه الگوی رفتاری این کودکان در ارتباط  با کودکان همنوع خود اثرات مخربی در روابط خانوادگی آینده این کودکان خواهد داشت، گفت: درآمد اندک این کودکان هزینه‌های بسیاری بر جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

جانشین معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌های این کودکان، آسیب‌های اجتماعی این فعالیت برای آنها تبیین شود، گفت: ساماندهی کودکان کار در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی اجرای این امر نسبت به راه‌اندازی مرکز حمایت از کودکان خیابانی اقدام کرده است، عنوان کرد: این مرکز حمایتی در حال حاضر از قالب و ساختار نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار تغییر روش داده است.

جانشین معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه این مرکز بیشتر بر روی آموزش خانواده‌ها تأکید دارد، عنوان کرد: مرکز حمایت از کودکان کار در چهار بعد سلامت این کودکان فعالیت می‌کند.

شایگان نریمان با بیان اینکه این مرکز در ارتباط با خانواده‌های این کودکان سعی بر آگاه‌سازی آنها در خصوص مواجهه با تهدیدهای اجتماعی در بیرون از خانه برای این کودکان دارد، گفت: این مرکز در بعد جسمی، معنوی، عاطفی و روانی کودکان خدماتی ارائه می‌کند.

جانشین معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مستقیم‌ترین تأثیر منفی کار کودکان غفلت از آموزش و رها کردن مدرسه به عنوان محیط آموزشی است، گفت: سال گذشته ۳۱۸ کودک کار در همدان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کودکان کار در استان همدان خانواده دارند، گفت: برخورداری از اوضاع نابه‌سامان اقتصادی در خانواده این گروه مشهود است.

کد خبر 3684143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha