۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۴

علیرغم ظرفیت‌های شهرستان ورامین

مطالبه‌ احداث باغ موزه همچنان خاک می‌خورد

مطالبه‌ احداث باغ موزه همچنان خاک می‌خورد

ورامین-شهرستان ورامین با تقدیم هزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن، سه هزار جانباز و ده‌ها آزاده دلاور مانند نگینی می‌درخشد اما علیرغم وعده مسئولان، همچنان از داشتن باغ‌موزه دفاع مقدس محروم است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: شهرستان ورامین در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ازجمله در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده و به نقش تاریخ ساز خود عمل کرده است.

تقدیم هزار و ۴۰۰ شهید، سه هزار جانباز، ده‌ها آزاده و ۲۶ شهید مدافع حرم در کارنامه مردم ورامین به ثبت رسیده و همه مسئولان کشوری و لشکری و کارشناسان این حوزه از این آمار قابل‌توجه به عظمت یاد می‌کنند.

اسناد، خاطرات و آثار فراوانی از شهدا، جانبازان و آزادگان ورامینی به همراه خانواده‌های آنان ثبت و ضبط‌شده که نگهداری و آگاهی مردم از آنان ضروری به نظر می‌رسد.

باغ‌موزه‌ای که می‌تواند به یک‌قطب فرهنگی تبدیل شود

خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در کنار فعالان حوزه ایثار و شهادت طی سال‌های اخیر، راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس را برای پاسداری از اسناد و خاطرات شهدا و جانبازان پیشنهاد کرده‌اند.

در خردادماه سال گذشته بود که سردار عبدالله روشن در دیدار  با امام‌جمعه ورامین با تجلیل از نقش مردم این شهرستان در انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ورامین همواره در کنار نظام اسلامی قرار داشته و دارند.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: درصورتی‌که مسئولان ورامین یکی از پارک‌های شهرستان را برای نمایش آثار دفاع مقدس اختصاص دهند، آمادگی راه‌اندازی موزه دفاع مقدس وجود دارد.

روز پس از انتشار این خبر که بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت، مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین اعلام کردند که شورای اسلامی شهر ورامین درگذشته زمینی را برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در نظر گرفته بود و امروز نیز حاضر است برای راه‌اندازی این امر یکی از پارک‌های ورامین را در اختیار قرار دهد تا زمینه معرفی دستاوردهای شهدای انقلاب اسلامی فراهم گردد.

اگرچه پس‌ازاین اظهارنظرها، مقرر شد تا زمینه‌های لازم برای تبدیل پارک آزادگان به باغ‌موزه دفاع مقدس فراهم شود اما باگذشت بیش از یک سال هنوز این وعده داده‌شده به سرانجام نرسیده است.

کارشناسان و فعالان حوزه ایثار و شهادت معتقد هستند که راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس در ورامین علاوه بر تجلیل از رشادت‌های شهدا و جانبازان این خطه، زمینه گسترش فرهنگ ناب ایثار می‌شود.

راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس مطالبه خانواده شهدا و جانبازان است

یوسف تاجیک یکی از رزمندگان شهرستان ورامین و از فعالان حوزه ایثار و شهادت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید داشته‌اند.

وی افزود: راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس به‌منظور نگهداری از آثار شهدا، جانبازان و ایثارگران ازجمله مطالبات خانواده‌های آنان و علاقه‌مندان به این حوزه است.

تاجیک ادامه داد: متأسفانه علیرغم وعده‌های داده‌شده،  اقدام عملی از سوی مسئولان در این حوزه مشاهده نمی‌شود و این امر باید به‌صورت ویژه از سوی مدیران منطقه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران انتظار دارند که در سال جاری زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس در پارک آزادگان فراهم شود.

نامه‌نگاری‌هایی برای تبدیل پارک آزادگان به باغ‌موزه دفاع مقدس انجام‌شده است

سید رضا احمدی رییس شورای اسلامی شهر ورامین از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی برای همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام‌شده است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین برای پیگیری تبدیل پارک آزادگان به باغ‌موزه دفاع مقدس آمادگی دارد.

احمدی، پیگیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برای تحقق این مهم بسیار ضروری دانست و ادامه داد: در سایه تعامل و همکاری می‌توان در این زمینه به موفقیت‌های خوبی رسید.

شهرداری ورامین موافق تبدیل پارک آزادگان به باغ‌موزه دفاع مقدس است

علی حیدریان شهردار ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیشنهاد ارائه‌شده از سوی مدیریت شهری برای نحوه تبدیل پارک آزادگان به باغ‌موزه دفاع مقدس اظهار داشت: به‌منظور دسترسی به فضای بیشتر و مطلوب‌تر برای راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس، پیشنهادشده است که زمین پشت پارک آزادگان نیز به همین منظور خریداری شود.

شهردار ورامین با اشاره به نقاط مثبت خریداری زمین پشت پارک آزادگان برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس، افزود: با خرید زمین پشت پارک آزادگان، قدرت مانور بیشتری برای راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس در ورامین فراهم می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری برای همکاری در زمینه راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس گفت: شهرداری در این زمینه آماده همکاری است.

به هر ترتیب ماه ها از قول مساعد مسئولان برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین می گذرد و هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده و خانواده معظم شهدا و ایثارگران همچنان منتظر به سرانجام رسیدن این پروژه هستند.

پیگیری های خبرنگار مهر نیز نشان می دهد که هنوز زمینه های لازم برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس فراهم نیست و این درحالی است که سال گذشته و در چنین روزهایی، وعده راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس به مردم این دیار داده شد.

باید منتظر ماند و دید که با اعلام حمایت مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین، باغ موزه دفاع مقدس به مقصد نهایی می رسد یا این مطالبه همچنان خاک خواهد خورد.

کد خبر 3684331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha