۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۰

مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان خبر داد:

برگزاری هشتمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان در سمنان

برگزاری هشتمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان در سمنان

شاهرود - مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان سمنان از برگزاری هشتمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج خبر داد و گفت: این جشنواره با اهداف نمایش توانمندی های هنرمندان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، عباس اعتماد اظهار داشت: هشتمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج با اهداف نمایش توانمندی های هنرمندان بسیجی در عرصه های هنرهای تجسمی، ارایه ی الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه، رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان و شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی، جهت خلق آثار برجسته و شاخص، ایجاد ارتباط و تعامل فرهنگی هنرمندان بسیجی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در موضوعات  سبک زندگی ایرانی – اسلامی، حقیقت و زیبایی در ساحت هنر، جهاد اقتصادی و حماسه سازندگی، شبکه های اجتماعی (فرصت ها و تهدیدات)، پاسداران حریم حرم، افشای جنایت های گروهک های تکفیری بویژه داعش، کربلا میقات عاشقانه حقیقت، وحدت اسلامی (همبستگی و حسن همجواری) بیداری اسلامی و مقاومت ملل برگزار خواهد شد.

مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی (ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادگی، استکبار ستیزی، دین باوری فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت و مهرورزی)، فرهنگ حجاب و عفاف، شادی و نشاط در حیات معنوی و اجتماعی، مذمت خصائص زشت بشری، جلوه های کار و تلاش، اسراف و مصرف زدگی  شرایط شرکت در جشنواره اجرا می شود.

اعتماد در خصوص جوایز این جشنواره تصریح کرد: جوایز بخش استانی نفر اول هر رشته هفت میلیون ریال نفر دوم هر رشته پنج میلیون ریال  نفر سوم هر رشته سه میلیون ریال خواهد بود و در مرحله کشوری به منتخبان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد که متعاقبا اعلام می شود.

وی تصریح کرد: داوری آثار در مرحله شهرستانی ۱۰تير۹۵ حضور منتخبان شهرستان در کارگاه استانی ۹مرداد ۹۵ داوری آثار در مرحله استانی برای معرفی به مرحله کشوری ۱۵شهريور۹۵   صورت می گیرد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود یادآور شد: دبیرخانه جشنواره واقع در سمنان بلوار امیرکبیر تقاطع نهضت رسانه دو ساختمان سردار شهید محب شاهدین طبقه دوم سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان است و کد پستی۸۹۹۸۱ ۳۵۱۴۹؛ تلفن۰۲۳۳۳۴۴۱۶۴۶ و رایانامه semnanhonar@chmail.ir  است.

دوازدهمين جشنواره تئاتر بسيج برگزار می‌شود

مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان همچنین گفت: دوازدهمين جشنواره تئاتر بسيج با رویکرد نگارش نمایشنامه های جدید و حمایت از تولید آثار نمایشی نو برگزار می‌شود.

اعتماد ابراز کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان دوازدهمین جشنواره تئاتر را در سال ۱۳۹۵ با رویکرد نگارش نمایشنامه های جدید و حمایت از تولید آثار نمایشی نو و پرهیز از حضور گروه های عاریتی و نمایش های تکراری، با نظارت و هدایت گروه های نمایشی از مرحله طراحی ایده تا اجرای نمایش در شهرستان محل تولید و حضور در جشنواره استانی و سراسری به شیوه ذیل برگزار می کند .

وی بیان کرد: این جشنواره در موضوعات ادبیات پایداری، نمایــش و اقتصـاد مقاومتـی  - ادبیات پسـا استعماری، نمایش و مدافعان حرم - ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم - دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص - ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن - ادبیات متعهد، نمایــش و اقتـصاد مقاومتی - ادبیات زنان، نمایش و رسانه های مجازی - ادبیات پسا استعماری، نمایش و تهاجم فرهنگی- ادبیات پسا استعماری، نمایش و مقام والای زن - ادبیات پایداری، نمایش و مقام و حجاب و عفاف - سرداران شهید بخش ویـژه - آیینی و سنتی، متناسب با این موضوعات برگزار می شود و آثار کمدی و طنز در قالب دفاع مقدس مورد پذیرش است.

مدیرکانون بسیج هنرمندان شاهرود در خصوص حوایز این جشنواره اعلام کرد: درمرحله استاني به نمايش هاي منتخب برای اجرا  عموم در سطح استان در بخش صحنه ای تا سقف ۱۲ میلیون ريال و در بخش خياباني تا سقف ۳۵ میلیون رسال كمك هزينه تعلق خواهد گرفت.

اعتماد افزود: برای نگارش نمايشنامه منتخب در سطح استان در بخش صحنه اي مبلغ پنج میلیون ريال و در بخش خياباني مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار ريال كمك هزينه تعلق خواهد گرفت وجوایز مرحله كشوري نیز بدین شرح است که به گروه های راه یافته به مرحله کشوری در بخش نمایش صحنه ای تا سقف ۶۰ میلیون ریال و در بخش خیابانی تا سقف ۳۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی به رتبه اول لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان ۳۰ میلیون ریال، رتبه دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان ۲۰ میلیون ریال، رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان ۱۰ میلیون ریال تقدیر لوح و جایزه نقدی به میزان پنج میلیون ریال به تعداد چهار نفر تعلق خواهد گرفت.

مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان افزود: در صورت تایید هیئت داوران و دبیر خانه مرکزی نمایشنامه های منتخب برای چاپ و نشر معرفی می شوند.

اعتماد آدرس دبیرخانه سمنان- بلوار امیرکبیر، تقاطع نهضت، رسانه دو، ساختمان سردار شهید محب شاهدین، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ذکر و اعلام کرد: کد پستی۸۹۹۸۱-۳۵۱۴۹، تلفن ۰۲۳۳۳۴۴۱۶۴۶ و رایانامه   semnanhonar@chmail.irاست و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.naslesobh.blogfa.com مراجعه کنند.

کد خبر 3684357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha