۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

گردشگری دفاع مقدس در شهر مریانج نیازمند توسعه است

گردشگری دفاع مقدس در شهر مریانج نیازمند توسعه است

همدان - معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خواستار ایجاد زمینه‎ای برای توسعه گردشگری دفاع مقدس در شهر مریانج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بقایی صبح دوشنبه در جلسه‌ هماهنگی برنامه های شهرداری مریانج پیرامون گسترش فرهنگ جهاد و شهادت گفت: شهر مریانج در مسیر اردوی راهیان نور مناطق غرب کشور قرار گرفته است.

بقایی با تاکید بر اینکه باید با ارائه برنامه های فرهنگی مدت اقامت زائران مناطق جنگی غرب کشور را در شهر مریانج افزایش داد، گفت: مریانج از شهرهای نمونه دوران دفاع مقدس است و باید به مردم کشور معرفی شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه شهر مریانج با توجه به سوابق و پیشینه انقلابی باید استفاده از نمادهایی که گویای نقش و عظمت این شهر در دوران دفاع مقدس است را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: نمادهای شهری باید گویای زوایای پنهان این شهر باشد.

وی با بیان اینکه در شهر مریانج یک کوچه به تنهایی ۲۴ شهید تقدیم اسلام کرده است، گفت: باید به داشته های دفاع مقدس توجه کرد و برای معرفی آن تلاش وافر داشت.

شهردار مریانج نیز با بیان اینکه این شهر به عنوان یکی از شهرهای مقاومت در کشور شناخته شده است، گفت: حماسه آفرینی‌های مردم مریانج در لشگرهای محمد رسول‌الله(ص) و انصارالحسین(ع) قابل انکار نیست.

محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به اعزام ۱۵۰۰ ایثارگر از مریانج به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، عنوان کرد: این شهر ۱۶۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه به شهر مریانج باید ویژه باشد، گفت: باید برای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسل آینده گامبرداشت.

محسن معصوم‌علیزاده از طراحی نمادهای شهری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت سخن گفت و افزود: در یک سال گذشته با همکاری تعدادی از فعالان فرهنگی، ایثار و فرهنگ این شهر به رشته تحریر در آمده است.

وی از نگارش مجموعه کتاب‌های علمداران و رونمایی از سومین جلد این کتاب در ماه آینده خبر داد و گفت: نگارش چندین کتاب دیگر از جمله «دایره‌المعارف شهدای مریانج»، «نقش مریانج در عملیات‌ مهم دفاع مقدس» و «پشتیبانی مریانج از رزمندگان» نیز در برنامه قرار دارد.

وی به ساخت مستند زندگی سرداران مریانج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مستند آماده و یک مستند نیز از شبکه استانی همدان پخش شده است.

کد خبر 3684528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha