۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۲

معاون استاندار کردستان:

تسهیل سرمایه گذاری در کردستان یکی ضرورت هاست

تسهیل سرمایه گذاری در کردستان یکی ضرورت هاست

سنندج – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان، خواستار تسهیل سرمایه گذاری در این استان به عنوان یکی از ضرورت های اصلی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی شامگاه سه شنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان اظهار داشت: تلاش برای توسعه کردستان تنها با جذب سرمایه گذار ممکن است و همه باید در راستای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

وی اشتغال و سرمایه گذاری را دو نیاز اصلی استان کردستان دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به کردستان در سال ۸۸ به خوبی به این دو دغدغه مردم استان اشاره کردند و از این رو باید برای رفع این دو دغدغه تلاش بیشتری کنیم.

معاون استاندار کردستان با اشاره به مجاورت استان کردستان با منطقه اقلیم کردستان عراق بر جذب سرمایه گذاران منطقه اقلیم تاکید کرد و گفت: اکنون فرصت بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی است و باید از این شرایط به نفع استان کردستان استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر مدیران برای جذب سرمایه گذار در استان کردستان، گفت: جذب سرمایه گذاری در هر نقطه ای از استان می تواند به رونق اقتصادی کردستان کمک کند و از این رو مسئولان وظیفه دارند شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در استان فراهم نمایند.

فیروزی با بیان اینکه در اجرای برخی از پروژه ها با مجموعه ای از موانع در استان کردستان روبرو هستیم، گفت: رفع بخشی از این موانع در استان انجام می شود و برخی دیگر را باید از طریق مرکز پیگیری و برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت های قانونی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری در استان کردستان استفاده کنیم و زمینه و بسترهای لازم را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم نماییم.

فیروزی همچنین به ساخت مینی پالایشگاه در مریوان اشاره کرد و از سرمایه گذار این پروژه خواست مطالعات جامع و کاملی در این ارتباط ارایه دهد چرا که طرح فعلی با برخی نواقص روبرو است.

وی از افرادی که اطلاعاتی در مورد چنین پروژه های ندارند نیز خواست از اظهار نظر و شلوغ کردن در فضای رسانه ای خودداری کنند و اگر اطلاعاتی در مورد هر پروژه ای می خواهند اطلاعات مورد نیاز خود را از مرکز خدمات سرمایه گذاری کردستان بگیرند و با علم و آگاهی کامل در مورد آن اظهارنظر نمایند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان در ادامه همچنین بر توجه ویژه به حفظ محیط زیست در اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: محیط زیست به دلیل اینکه با زندگی انسان مرتبط است اهمیت بالایی دارد.

فیروزی با اشاره به اینکه ظرفیت های خالی فراوانی برای سرمایه گذاری در استان کردستان وجود دارد از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست برای تبدیل این ظرفیت ها به طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری و تدوین آن به عنوان فرصت تلاش کنند.

کد خبر 3686443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha