۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۴

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب؛

غرفه کتاب در پنج‌شنبه‌بازار خورموج راه‌اندازی می‌شود

غرفه کتاب در پنج‌شنبه‌بازار خورموج راه‌اندازی می‌شود

دشتی- معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی غرفه کتاب با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در پنج شنبه بازار شهر خورموج راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از شاخص‌هایی است که اگر در جامعه رواج پیدا کند بدون شک بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی کاسته می‌شود.

وی بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان تاکید کرد و افزود: کتاب میراث گران‌بهایی است و یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه محسوب می‌شود.

حسینی تصریح کرد: اعضای جلسه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی طرح‌های عملیاتی متناسب با ظرفیت شهرستان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهرستان تقویت شود، تصریح کرد: شهرستان دشتی با داشتن سابقه فرهنگی و دینی از ظرفیت مناسبی برای جلب حمایت‌های خیرین به منظور توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی برخودار است که تاکنون این  ظرفیت محقق نشده است.

حسینی گفت: نشست هم اندیشی با ائمه جمعه و جماعت، دانشگاهیان، فرهنگیان و غیره در سطح شهرستان برای جلب حمایت افراد خیر و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز صورت گیرد.

وی بیان کرد: به منظور آشتی نسل جوان با مطالعه، آموزش وپرورش از ابتدای مهرماه بازدید دانش آموزان از کتابخانه عمومی را برنامه ریزی کند.

حسینی همچنین بر توسعه و تقویت خانه‌های کتاب و قصه و کتابخانه‌های سیار در شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی غرفه کتاب با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در پنج‌شنبه بازار شهر خورموج راه اندازی می‌شود.

کد خبر 3687034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha