۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها:

منابع طبیعی توان لازم را برای حضور به موقع در کانون آتش دارد

منابع طبیعی توان لازم را برای حضور به موقع در کانون آتش دارد

نوشهر - معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی توان لازم را برای حضور به‌موقع در کانون آتش و خاموش کردن آن دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، بهزادانگورج در نشست هم اندیشی مسائل طرح‌های جنگل‌داری با محوریت اطفای حریق که در تالار اجتماعات اداره کل منابع طبیعی نوشهر برگزار شد گفت: بر اساس مرور آموخته‌ها باید به سمتی برویم که با کمترین هزینه بیشترین سود را ببریم.

بهزاد انگورج افزود: حضور افراد برای اطفای حریق نباید کمّی باشد بلکه باید فقط عده‌ای که توانایی لازم رادارند و آموزش‌های مربوط را گذرانده‌اند، برای خاموش کردن آتش عازم محل حریق شوند.

وی تأکید کرد: فرستادن نیروی انسانی برای اطفای حریق هزینه‌بر است و این هزینه باید حساب‌شده و دقیق صرف شود به‌نحوی‌که ضمن خاموش شدن آتش، سرمایه و توان نیروی انسانی هدر نرود.

انگورج به موضوع ابزارهای اطفای حریق اشاره کرد و گفت: وسایل و ابزارهایی که در خاموش کردن آتش استفاده می‌شود باید کاربردی باشد و آسان حمل شود.

وی با نشان دادن ابزارهای ضروری هر فرد برای اطفای حریق تصریح کرد: تمام وسایل موردنیاز را می‌توان در یک کوله‌پشتی حمل کرد و در مجموعه منابع طبیعی، توان لازم را برای حضور به‌موقع در کانون آتش و خاموش کردن آن داریم و برای بنده پذیرفته نیست که برای مثال به دلیل سخت گذر بودن منطقهٔ حریق، آتش خاموش نشود.

به گفته وی، پایش و دیدبانی برای کشف آتش‌سوزی بسیار مهم است و باید در کوتاه‌ترین زمان، اطلاعات مربوط به حریق، گرفته و منتقل شود.

کد خبر 3687038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha