۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۳

مدیرکل زندانهای استان قزوین:

۲۶۰ زندانی غیرعمد در استان قزوین شرایط آزادی دارند

۲۶۰ زندانی غیرعمد در استان قزوین شرایط آزادی دارند

قزوین- مدیرکل امور زندانهای استان قزوین گفت: امسال ۲۶۰ زندانی غیرعمد واجد شرایط آزادی هستند که در صورت تامین ۲۰ میلیارد ریال با کمک خیرین از بند رها خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد استان قزوین چهارشنبه شب با حضور گسترده خیرین و مسئولان، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمال انصاری رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام صادقی دادستان، مدیران دستگاههای اجرایی در تالار صدف قزوین برگزار شد.

فراست طلب مدیرکل امور زندانهای استان قزوین هم در این مراسم به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته ۳۲۹ نفر از زندانیان حرائم غیر عمد از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی ستاد دیه استان قزوین شکات با ۷۷ میلیارد ریال گذشت خود زمینه آزادی زندانیان را فراهم کردند که ۳۵ میلیارد ریال آن پرداخت های بلاعوض به نیازمندان معسر بوده که این کار انسان دوستانه ارزشمند است.

مدیرکل امور زندانهای استان قزوین یادآورشد: مجموع بدهی های زندانیان غیرعمد استان بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود که توسط خیرین و کمک های ستاد تامین و زندانیان از بند رها شدند.

فراست طلب اضافه کرد: همچنین پرداخت ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۷ میلیارد ریال از محل صندوق تامین خسارت های بدنی و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی شرکت های بیمه، یک میلیارد ریال کمک کمیته امداد امام خمینی و ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آورده و نقدینگی پرداخت شده از سوی محکومین برای آزادی زندانیان اقدام شد.

وی بیان کرد به پشتوانه و دلگرمی خیرین ستاد دیه استان قزوین در سال گذشته تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و عملکرد ارزشمندی را از خود برجای گذاشت و امسال هم امیداریم در جشن گلریزان بتوان زندانیان دیگری را آزاد کرد.

مدیرکل امور زندانهای استان قزوین اظهارداشت: امسال نیز ۲۶۰ زندانی جرائم غیر عمد مستحق کمک های مردمی برای آزادی هستند که میزان بدهی آنها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

فراست طلب تصریح کرد: با کمک های که امشب جمع آوری خواهد شد امیدواریم بتوانیم زمینه آزادی ۲۶۰ زندانی در استان را فراهم کنیم.

کد خبر 3687364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha