۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

طرح «هر مسجد یک برنامه» در زنجان برگزار می شود

طرح «هر مسجد یک برنامه» در زنجان برگزار می شود

زنجان-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: طرح «هر مسجد یک برنامه» امسال همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، در سطح استان زنجان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی نصیری ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان، افزود: شعار هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر «ابتدا بشنو، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست» نام‌گذاری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: طرح «هر مسجد یک برنامه» امسال همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، در سطح استان زنجان اجرا خواهد شد.

نصیری با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ مسجد در سطح استان زنجان افزود:مقرر شده است هر مسجد در ماه مبارک رمضان با ارایه یک برنامه آگاه‌سازی که عوارض مصرف موادمخدر و راه‌های مداخله برای پیشگیری از شیوع مصرف را شامل می‌شود، تعداد قابل توجهی از افراد را تحت پوشش قرار دهد همچنین  بسته‌های آموزشی در اختیار مبلغان و فرمانداران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: متأسفانه ۵۵ درصد از خانواده‌هایی که عضو معتاد دارند، به‌طور میانگین بعد از سه سال متوجه این موضوع می‌شوند، ازاین‌رو توسعه آموزش‌ها می‌تواند در کاهش آمار مبتلایان به اعتیاد مؤثر باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در کمپ‌ها و مراکز اقامتی میان‌مدت، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران عرصه مبارزه با مواد مخدر و نیز برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را از برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان عنوان کرد.

نصیری افزود: مشارکت اجتماعی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار شورای هماهنگی است و باید از ظرفیت ادارت، مساجد و بسیج برای مبارزه با اعتیاد استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه نقش خانواده‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر باید پررنگ دیده شود، افزود: همچنین باید سمن‌ها و نهادهای غیردولتی هم فعال‌شده و نسبت به مبارزه با اعتیاد وارد کار شوند.

نصیری با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه پیشگیری و مبارزه  با مواد مخدر، گفت: در استان زنجان ۴۰ سازمان مردم‌نهاد با محوریت مبارزه با مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان بر امر پیشگیری از اعتیاد در جامعه تأکید کرد و افزود: باید اقدامات فرهنگی و پیشگیری در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر ویژه دیده شود.

کد خبر 3689849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha