۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:

فعالیت کمیته های حمایت از کودکان کار خوزستان باید شدت بگیرد

فعالیت کمیته های حمایت از کودکان کار خوزستان باید شدت بگیرد

اهواز ـ معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: فعالیت های کمیته حمایت از حقوق کودکان به ویژه در زمینه کودکان کار باید تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله خبیر ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و امور خانواده خوزستان اظهار کرد: باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای تبیین حقوق کودکان استفاده کرد چون به هر حال ۹۰۰ هزار دانش آموز با سن زیر ۱۸ سال توسط آموزش و پرورش خوزستان تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی افزود: بهزیستی باید بسته های آموزشی در خصوص حقوق کودکان و لزوم رعایت این حقوق را تهیه و به منظور آشنایی دانش آموزان، اولیا و معلمان در مدارس توزیع کنند. توزیع در مدارس هم باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد چون بحث تنبیه بدنی هم مطرح است و اگر با حقوق کودکان آشنا شوند از این امر نیز می توان جلوگیری کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: lممکن است برخی از خانواده ها به دلیل فقر، دست به اقدامات غیرقانونی در مورد کودکان و فرزندان خود بزنند.

خبیر تأکید کرد: فعالیت های کمیته حمایت از حقوق کودکان به ویژه در زمینه کودکان کار باید تشدید شود چون هنوز هم کودکان کار در استان مشاهده شده و حضور دارند.

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر بهزیستی خوزستان به سه هزار کودک بی سرپرست و ۹ هزار کودک بدسرپرست مستمری می دهد که البته این پرداختی ها در حقیقت با نقش حمایتی انجام می شود.

وی ادامه داد: برای حمایت از کودکان هیچ دستگاهی آنطور که باید همکاری نکرد و بیشتر انجام فعالیت ها را تنها توسط بهزیستی می دانند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با انتقاد از عملکرد دادگستری در حمایت از کودکان گفت: متأسفانه برای اینکه بچه ای را از پدر و مادر معتاد گرفته و در مراکز معین نگهداری کنیم، پوستمان کنده می شود.

صدیق راد اضافه کرد: مددکاران ما در مراحل اداری دادگستری برای حمایت از این کودکان آنقدر رفت و آمد می کنند که خسته می شوند ولی در سایر کشورها اصلا اینطور نیست و مددکاران با کارت شناسایی خود می توانند به عنوان نماینده دادگستری وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده دادگستری خوزستان در این جلسه با انتقاد از صحبت های مدیرکل بهزیستی خوزستان خطاب به سرپرست استانداری خوزستان اعلام کرد: اگر بهزیستی استان مراحل را به درستی انجام دهند قطعا به مشکلی برنخواهند خورد. خبیر نیز در واکنش به این جمله گفت: به هر حال باید راهی باشد که چنین کودکان بدسرپرستی حداقل تا زمان طی شدن روال قانونی کار در مراکز بهزیستی استان باقی بمانند و با مددکاران همکاری شود.

کد خبر 3690921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha