۱ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

مجموعه شعر «طهران، خیابان جمهوری» به چاپ دوم رسید

مجموعه شعر «طهران، خیابان جمهوری» به چاپ دوم رسید

مجموعه شعر «طهران، خیابان جمهوری» سروده سید احمد حسینی توسط نشر هنر رسانه ارديبهشت به چاپ دوم رسید.

سید احمد حسینی شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مجموعه شعر «طهران، خیابان جمهوری» به تازگی توسط نشر هنر رسانه ارديبهشت به چاپ دوم رسیده است. شعرهای این کتاب برگرفته از زندگی شخصی آدم‌های ساکن محله خیابان جمهوری هستند.

وی افزود: سال‌ها پیش به واسطه رشته تحصیلی‌ام که جامعه‌شناسی بود، برای دغدغه‌های شخصی با ساکنین قدیمی این خیابان درباره عشق‌هایشان، اندوه‌هایشان، دردهایشان و...  حرف می زدم، و گاهی این صحبت‌ها را در شعرها و نوشته هایم آورده ام. این صحبت‌ها موجب سرایش ۹۴ قطعه شعر شد که در مجموعه «طهران، خیابان جمهوری» به چاپ رسیده اند و روایت زندگی آن آدم‌ها هستند.

این شاعر در ادامه گفت: یکی از آدم‌هایی که برایم صحبت می‌کرد، پیرمردی ۷۳ ساله به نام محمد صدیق بود که برایم تعریف کرده بود که در سال ۱۳۴۰ قرار بود به خواستگاری مریم دختر همسایه شان برود که از نوجوانی عاشق اش بوده است. روز خواستگاری محمد طبق معمول سرکار می‌رود. وقتی غروب برمی گردد، متوجه می شود که مریم هنگام پهن کردن لباس‌ها از روی پشت بام افتاده و مرده است. آن پیرمرد می‌گفت من حدود ۴۸ سال است که گریه نکرده‌ام. به همین خاطر محمد صدیق اهل میدان جمهوری را به عنوان مردی که هیچ وقت گریه نکرد، می‌شناسند. نتیجه تعریف این داستان، سرایش این شعر از کتاب شد:

ما نشستیم
مرگ عزیزمان را تماشا کردیم
من و تو
بلد نيستیم گریه کنیم

حسینی گفت: به خاطر همین اتفاق هاست که این کتاب با مخاطب صادق است؛ بی آنکه این مخاطب چیزی از داستان پشت پرده شعرها بداند.

وی در پایان گفت: «طهران، خیابان جمهوری» برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ با ۱۰۰ صفحه و شمارگان ۳ هزار نسخه منتشر شد و حالا با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه به چاپ دوم رسیده است. طراحی جلد این کتاب توسط حبیب محمدزاده انجام شده است.

کد خبر 3690925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha