۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷

دادستان زنجان:

بیش از ۷۰ درصد زندانیان دچار اعتیاد هستند

بیش از ۷۰ درصد زندانیان دچار اعتیاد هستند

زنجان-دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد افرادی که در استان زنجان وارد زندان می شوند دچار اعتیاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن  مظفری ظهر سه شنبه  در همایش سالروز مبارزه با مواد مخدر، افزود: مواد مخدر آفتی است که حس مسولیت و تعهد انسان را از بین می برد و انسان را از انسانیت خارج می کند. 

وی با بیان اینکه اگر این آتش خانمان سوز دامان گیر یک نفر شود در وهله اول حس مسولیت و تعهد انسان را از بین می برد، ادامه داد: منشا بروز درصد قابل توجهی از نزاع ها در استان زنجان مربوط به حوزه مواد مخدر است.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان افزود: درحال حاضر بیش از ۲ هزار نفر زندانی ندامتگاهای استان زنجان وجود دارند که جرایم  ۴۶ درصد آنها مستقیم مواد مخدر بوده است و ۹۰ درصد سارقان نیز معتاد هستند.

مظفری با بیان اینکه در حال حاضر به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد افرادی که در استان زنجان وارد زندان می شوند دچار اعتیاد هستند، افزود: ترک نفقه و طلاق نیز نشأت گرفته از مواد مخدر است.

وی ادامه داد: زنجان یکی از استان های موفق کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

مظفری افزود: زنجان در بحث مصرف مواد مخدر پایین ترین نرخ را در کشور دارد و جزو استانهای موفق است که باید این مهم تقویت شود.

 دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان  با بیان اینکه روند رو به رشد طلاق در جامعه ایران نگران کننده است، افزود: اگر سرعت طلاق در جامعه به این شکل پیش برود، حتما با تهدید بنیان های نهاد خانواده مواجه خواهیم شد.

کد خبر 3691864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha